Avatar billede rhandersen Nybegynder
09. december 2007 - 09:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nu harddisk i macbook

Hej Alle

Jeg overvejer kraftigt at købe en lækker MacBook, og jeg vil naturligvis også gerne have en harddisk af anseelig størrelse i, så jeg tænkte at jeg måske selv kunne købe en på 200 eller 250 gb og smide i. Men er dette let selv at gøre? Og hvordan foregår det med installation af OSX bagefter på den tomme disk? Jeg har kun prøvet Pc'er som jo har en bios, hvilket mac ikke har?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
09. december 2007 - 10:54 #1
Du bør købe den største du kan finde og vente indtil din garanti er udløbet.
-alt andet ville være fjollet, når man nu engang kan få en ekstern harddisk til rimelige penge . . .

Altså et godt råd - IKKE PILLE med sager der stadig er under garantien!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
09. december 2007 - 11:04 #2
og så er det iøvrigt nemt at installere en ny harddisk i en MacBook.
-se her:
http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=16992
Avatar billede rhandersen Nybegynder
09. december 2007 - 13:37 #3
Det er fordi den skal købes samlet, sammen med en masse andre produker. Og jeg kan derfor ikke købe den direkte hos apple, og  apple-grossisten vil ikke lave dem custom. Så jeg kan kun få med 120 gb.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. december 2007 - 18:38 #4
I modsætning til Macbook Pro, som aeblenet fejlagtigt skriver om, så er det tilladt og ganske simpelt at skifte harddisken på en Macbook. Apple har en beskrivelse her:

http://manuals.info.apple.com/en/MacBook_13inch_HardDrive_DIY.pdf

Der beskriver de også hvordan den kommer til at spille efter installation.

Men man skal selvfølgelig tage sig god tid til det og have god plads, godt lys, etc.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
09. december 2007 - 19:09 #5
Egonspock, tak for hjælpen, den sad lige i skabet.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
09. december 2007 - 19:09 #6
Tak for hjælpen egonspock, den sad lige i skabet.