Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
08. december 2007 - 21:41 Der er 10 kommentarer

Hvordan laver man et søgefelt til sin hjemmeside?

Hej ekspert!

Jeg er igang med at lave en hjemme side og vil gerne have en såkaldt "Search-bar" hvori man kan søge efter et ord eller sætning på min hjemmeside.?

Hvordan får jeg en? Findes der HTML koder til dette?
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2007 - 21:48 #1
en søgefunktion bygger normalt på dynamisk opbyggede sider - altså sider lavet i fx asp eller php, så hvis din side er lavet i ren html kan du nok få det bedste resultat ved at indsætte en google søgeboks. http://www.google.dk/intl/da/searchcode.html
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
08. december 2007 - 21:50 #2
jamen så søger den jo ikke på min kun? så er det vel alt den søger på?
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2007 - 22:09 #3
Den kan sagtens indstilles til kun at søge på din side - men resultatet vil blive vist på googles side.
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
08. december 2007 - 22:13 #4
okay, mange tak, men spørgsmålet er jo så bare -Hvordan gør jeg det?
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2007 - 23:01 #5
sæt fx denne på
<input type="hidden" name="sitesearch" value="www.dinside.dk" />

alternativt måske her
http://www.google.com/coop/cse/onthefly
Avatar billede cecilie Praktikant
07. februar 2013 - 22:41 #6
keysersoze# jeg kan se det er noget tid siden den er blevet skrevet, men vil bare lige sige, man kan sagtens gøre sådan så man kan søge på sin egen side, og resultaterne kommer også på ens side, samt top søgninger. så for man bare tre koder. i stedet for en og google skriver trin for trin hvordan man gør og hvor man skal ligge koderne.

www.claragames.dk
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2013 - 00:50 #7
ja - det er jo også præcis det jeg linker til i #1.

Men om ikke andet så fik du da kastet lidt link-spam afsted, som strider imod de regler du netop har accepteret for at oprette din bruger her på siden.
Avatar billede cecilie Praktikant
08. februar 2013 - 13:59 #8
undskyld det var ikke det der var menningen, det var ikke for at linke til min side, det vidste jeg ikke man ikke måtte. ved du hvordan man fjerner det igen:?
og det du linker til, hvilket også er meget brugbart, at den søgeresultaterne kommer via google, du kan gøre sådan at søgeresultater kommer på din egen hjemmeside, det linker du altså ikke til. der mangler lige to koder hvis det skal kunne lade sig gøre, hvilket google viser dig trin for trin og hvilken side, din kode skal indsættes på. det var det jeg mente! det var ikke for at reklamere min hjemmeside, på nogle måde, det var bare for at svare på spørgsmålet.
Avatar billede cecilie Praktikant
08. februar 2013 - 14:01 #9
sorry. så først lige det andet link nu. #1 det rigtigt. mange gange undskyld..

kan du fortælle mig hvordan jeg fjerner det igen, så jeg ikke linker til min hjemmeside som jeg ikke må.
på forhånd tak..
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2013 - 14:04 #10
Det kan du ikke.