Avatar billede kox Nybegynder
07. december 2007 - 23:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om julemusik, meget få oplysninger

Hej E,
Jeg har et spørgsmål i kategorien: "Hvem er det med? Men jeg har næsten ingen oplysninger".
Det drejer sig om en LP jeg har hørt hos min ex's forældre. Det er en gruppe afroamerikanere (LP'en er fra dengang det stadig var politisk korrekt at sige neger;o)) der synger julemusik. Det er 4 kraftige gutter der synger, med meget dybe stemmer. I stil med Rolling-Rolling fra The Blues Brothers.  Så vidt jeg husker uden instrumenter, men kan igen tage fejl. Jeg ved gruppen er amerikansk, tror fra syden, men ved ikke præcist hvor, og kan også tage fejl.
LP'en har et billede i sort/hvid af musikerne udenpå.
Bare kast navne i hovedet på mig, kender navnet når jeg ser det. Navnet er navnet på gruppen, ikke en enkeltperson.
På forhånd tak for ethvert bidrag.
Avatar billede enya Nybegynder
07. december 2007 - 23:34 #1
Har du ca. årstal, brudstumper af tekst - anything..? NB: Du skal lige lukke det ene af spm., da 2 ens ikke er tilladt. :)
Avatar billede cpufan Juniormester
07. december 2007 - 23:37 #2
the commodores
Avatar billede cpufan Juniormester
07. december 2007 - 23:38 #3
the drifters
Avatar billede ravnemor Juniormester
08. december 2007 - 00:46 #4
Avatar billede kox Nybegynder
08. december 2007 - 07:14 #5
ca 1930 vil jeg tro.
07/12-2007 23:34:12 Ok, troede "Den store Ekspert" havde spist det ene. Er helt klar over reglen ;o)
Avatar billede aaron Nybegynder
08. december 2007 - 08:13 #6
Kunne måske være Mills Brothers, hvis det er musik fra dengang det var før.
Avatar billede kox Nybegynder
12. december 2007 - 22:19 #7
Ja i var jo temmeligt håbløse :oD så jeg spurgte altså ex'en. Det drejer sig om the Golden Gate Quartet...
En snas er der af oplysninger her: http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Gate_Quartet
Her kan høres noget af deres musik. Jeg tror dog det er nogle nyere indspilninger, men jeg kan igen tage fejl... Jeg må nok bare på jagt efter de gamle LP'er og selvfølgelig en gammel pladespiller...
http://www.artistdirect.com/nad/window/media/page/0,,4004937-8504336-WMLO,00.html
Avatar billede kox Nybegynder
12. december 2007 - 22:20 #8
Tak for jeres ubruelige input :-) Smider i lige svar for ulejligheden?
Avatar billede ravnemor Juniormester
12. december 2007 - 22:26 #9
Behøver ikke
Avatar billede kox Nybegynder
12. december 2007 - 22:53 #10
Også snas'er af musikken her: http://www.mp3.com/albums/20086568/summary.html
Avatar billede enya Nybegynder
12. december 2007 - 22:57 #11
>kox: Den "håbløse" hjælp skyldes da kun, at vi ikke er gamle nok til at kende dem... ;)
Avatar billede aaron Nybegynder
13. december 2007 - 06:31 #12
Jeg springer over.
Avatar billede enya Nybegynder
12. januar 2008 - 22:35 #13
Lukketid...???
Avatar billede kox Nybegynder
13. januar 2008 - 16:10 #14
Såså lille enya, ro i trussen
Avatar billede enya Nybegynder
13. januar 2008 - 16:24 #15
Nånå - Godt ord igen... Det var blot en høflig "reminder"... :)
Avatar billede kox Nybegynder
13. januar 2008 - 16:34 #16
Luk