Avatar billede pezzo Nybegynder
07. december 2007 - 17:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Boot på Recovery partition

Jeg har et lille problem. En bærbar computer som har Recovery partition, men kan ikke boot op på den. Den ligger der stadigvæk, kan jeg se, men er det muligt og lave en bootdisk med USB som booter på den partition?

Det er oprindelige en Vista maskine, men har kommet til og installere XP på den ved en fejl, og nu vil jeg have fat i bootdisken - men kan jeg ikke komme til - hvis jeg starter recovery programmet genstarter den bare, og starter XP igen.

Kan det løses med USB key som booter på partitionen med recovery?
Eller hvad kan man ellers gøre?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2007 - 20:11 #1
Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage) kig www.helgec.dk/livecd.html -> find linket vedr. "gparted" -> læs og forstå det -> boot op på din cd -> vælg gparted -> højreklik på din recovery partition -> manage flags -> sæt flueben i boot -> så kører det
Avatar billede pezzo Nybegynder
07. december 2007 - 20:28 #2
kan denne ISO "brændes" på en usb key? har desværre ikke nogen cd'er nemlig?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2007 - 20:36 #3
Nope
Avatar billede pezzo Nybegynder
07. december 2007 - 20:36 #4
det var en skam... fordi usb fungere jo ellers som cd-rom og pcen kan boot på usben

så i terorien ville jo være det samme - ikke?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2007 - 20:51 #5
Det nytter jo ikke når INSERT ikke kan installeres på en USB nøgle, det burde vel heller ikke være umuligt at få fat i en cd
Avatar billede pezzo Nybegynder
07. december 2007 - 20:53 #6
nu har jeg en cd :-)

men har endnu ikk helt forstået gparted, hvordan den kan få mig til og læse på min recovery partition?
Avatar billede pezzo Nybegynder
07. december 2007 - 20:59 #7
nu må vi se :-) jeg prøver !
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 08:54 #8
Hallooooooooooo
Avatar billede pezzo Nybegynder
18. december 2007 - 16:25 #9
Beklager var noget tid om at svare igen :-)

Men virkede super helgec! Smid et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 17:17 #10
Frohe weinacht