Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 17:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indmad ud. nyt ind

Jeg er den uheldige ejer af en Compaq Presario 4620. Kan jeg tage atl indmaden ud (altså bundkort, udvidelseskort og harddiske og andre drev og så sætte et nyt bundkort i og installere det hele forfra. Hvis du kunne hjælpe får du 100 point. Tak Venner.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 17:44 #1
De fleste motherboard er i standard størrelse, så hvorfor skulle du ikke kunne det!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 17:46 #2
Hvor gammel er den Compaq, hvis det er med AT strømforsyning kan du ikke bruge de nye Motherboard, de er alle af ATX typen, dvs. du også skal have et nyt kabinet, sorry ;o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 17:47 #3
Den må ikke være meget over 5 år gammel.
Avatar billede spaz Nybegynder
12. juni 2001 - 17:58 #4
Min computer er fra 1998 og jeg vil gerne beholde designet fordi det er en Compaq. Men jeg mener det er en AtX men jeg er ikke sikker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 18:03 #5
Kan du åbne den og se efter, har du set et nyere mobo siden du er i tvivl om størrelsen, der er jo alt fra store til små mobo.
Avatar billede shamanic Nybegynder
12. juni 2001 - 18:23 #6
kan han ikke se på sin PSU om det er atx eller at.
Hvis det er ATX så er der et stort samlet strømstik til bundkortet. Og hvis det er AT er der 2 mindre adskilte strømstik til bundkortet.
Correct me if im wrong
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 18:25 #7
Du har ret, men jeg tror det var et atx kabinet, det burde den være fra 98, selvom det var lidt blandet i 98.