Avatar billede fruwille Nybegynder
07. december 2007 - 07:59 Der er 6 kommentarer

ftp adgang til zyxel nsa220 nas-server

Jeg har købt en Zyxel NSA-220 nas-server og kan fint tilgå den fra det interne net, men kan ikke finde ud af at tilgå den via ftp fra en ekstern computer.

Mellem nettet og nas-serveren har jeg en D-Link DIR 655 router stående.

Jeg har fast ip-adresse, men taster jeg ftp://xxx.xxx.xxx.xxx svarende til min ip-adresse sker intet - hvordan kommer jeg i forbindelse med nas-serveren?
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. december 2007 - 09:00 #1
I din router skal du forwarde port 21 til ip'en på dit NAS.

Husk at folk skal bruge din eksterne ip.
Avatar billede fruwille Nybegynder
09. december 2007 - 09:06 #2
Har nu forwarded port 21, og kan også logge på, men får en fejl, som jeg ikke helt kan se forklaringen på?

"Der opstor en fejl ved åbning mappen på FTP-serveren. Sørg for, at du har tilladelse til at åbne denne mappe.

Detaljer:
200 Switching to ASCII mode.
227 Entering Pasive Mode (192,168,0,174,240,240)
425 Security: Bad IP connecting."

På D-Link 655 har jeg åbnet TCP port 21 og UDP port 21 - sidstnævnte uden og vide hvad det er?
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. december 2007 - 13:38 #3
I din FTP klient, prøv at slå passive fra, hvis den er enablet..
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. december 2007 - 09:39 #4
Kommet videre?
Avatar billede profhunt Nybegynder
29. januar 2008 - 00:01 #5
Jeg har akurat sammen dele, og fortsår ikke hvad i mener med af slå passive fra FTP klient. Er der nogle af jer der kan hjælpe
Avatar billede squize Nybegynder
29. februar 2008 - 19:58 #6
Nu har jeg ikke lige prøvet nsa220. Så jeg kan ikke sige med sikkerhed at i har muligheden for at slå passive fra.

Men ellers så prøv at installere en ftp klient på pc'en, IE er ikke altid lige go' til at gå på ftp sites.

Eksempelvis så søg efter total commander på google, den er ganske gratis så længe man kan holde til at trykke på en knap hver gang man starter den op, og så er den dejlig overskuelig.