Avatar billede pixiball Nybegynder
07. december 2007 - 00:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk afbrydes heletiden

Har lige fået en bærbare med Vista, og kender ikke en pind til Vista.

Jeg har sat trådløst netværk op på pc'en, men det driller en del idet forbindelsen heletiden afbrydes. Dder går ca 30. sekunder mellem at der er forbindelse og der ikke er - og sådanne forsætter det.

Jeg har en anden pc med XP på og her er der ikke noget i vejen med den trådøse netværksforbindelse.

Er der nogle der har nogle guldkorn??
Avatar billede nva Praktikant
07. december 2007 - 07:56 #1
Måske noget med strømstyring?
Avatar billede pixiball Nybegynder
07. december 2007 - 08:14 #2
strømforsyningen - nej det tror jeg ikke....
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
08. december 2007 - 09:48 #3
hvad er der for et netkort der sidder i pc"eren ,måske det kan hjælpe at skifte driveren,.
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2007 - 08:00 #4
Jeg skrev ikke strømforsyning, men strømstyring. Dit netkort slukker måske, når det ikke bruges for at spare strøm.
Avatar billede pixiball Nybegynder
15. december 2007 - 14:09 #5
Beklager der sene svar. Der er tale om en spritny Acer Ferrari installert med de medfølgende driver. Og problemet er det samme selvom den køre med eller ude lysnet.
Avatar billede manson19 Nybegynder
28. december 2007 - 10:17 #6
Jeg har præcis samme problem. Min pc er en Acer Aspire 9300 også med vista.

Håber at der er en der kan hjælpe..
Avatar billede pixiball Nybegynder
28. december 2007 - 10:35 #7
Hej manson19, det ser ikke ud til at der er mange der kan hjælpe. Jeg har stadig problemet med ikke så ofte som før, og hvad der er årsagen til det må du ikke spørge om.
Avatar billede manson19 Nybegynder
28. december 2007 - 10:44 #8
Ok.. Jeg tænkte om det måske var et Acer problem. Har du prøvet at ringe til Acers hotline?
Avatar billede pixiball Nybegynder
28. december 2007 - 11:39 #9
Nope
Avatar billede manson19 Nybegynder
28. december 2007 - 11:59 #10
Jeg prøver lige at ringe...
Avatar billede manson19 Nybegynder
28. december 2007 - 16:28 #11
Så har jeg talt med Acer hotline. Det blev jeg ikke klogere af. Hans forslag var at jeg kunne resete min ruter og se om det hjalp. En anden mulighed er at det var et antivirus program der blokkere lidt mere en det skal. Jeg kunne evt. disabel det progam og se om det hjalp.. jeg har prøvet begge dele men uden at det hjalp.. Sååå... gode ideer modtages:-)
Avatar billede movergaard Nybegynder
29. december 2007 - 12:10 #12
Der kan downloades hotfix fra Microsofts hjemmeside.
Det er et par måneder siden jeg fik en Acer til at virke, tror nok det er KB938979 og KB938194 der kan fixe problemet.
Jeg har lige været updates til Vista igennem, der er 490 af slagsen, så hvis ikke det lykkes med en af disse er det bare at søge alle igennem. :-(
Selvfølgelig skal routeren jo have nyeste firmware.
Avatar billede pixiball Nybegynder
06. januar 2008 - 23:23 #13
Det er blevet mere stabilt - men stadig ikke godt. Alt er "up to date", så jeg lukker sage og afventer SP til vista....