Avatar billede mrbonus Novice
06. december 2007 - 10:31 Der er 1 løsning

Finde ud af mere om time-out til server

Vi har en Internet Information Service til at køre på en server, hvor der kører et ASP.NET Projekt på.

En gang imellem (lidt for ofte) kommer der en timeout, ved postback på en af siderne, kan være det også kommer på nogen af de andre, men da denne er mest brugt, er det i hvert fald opdaget her.
Hvis man åbner et nyt vindue og går ind på samme side og laver præcis det samme, går dette fint igennem, også selvom det andet vindue, står og venter, hvor det efter noget tid timer ud. Så umiddelbart er det jo ikke serveren problemet opstår på.
Det jeg så gerne vil vide, er hvor djævlen problemet opstår, om det er en specifik router ude på internettet der bliver ved med at give problemer, eller om det er på vores serveres udbyders netværk de har et problem, eller hvad der nu går galt.

Så jeg overvejede om der ikke fandtes noget til at overvåge netværket på en enkelt computer for dette problem, måske et avanceret "tracert" program, som kørte i baggrunden, og lavede en log, som man kunne se hvor timeouten opstod, bagefter.
Avatar billede mrbonus Novice
12. august 2008 - 09:13 #1
Ingen svar i 2 måneder, jeg lukker spørgsmålet.