Avatar billede bkhansen Novice
05. december 2007 - 10:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC vil ik starte med nyt PCI kort?

Hej.
Jeg har prøvet at sætte et netværkskort i en ældre IBM PC. Men uden held. Den starter ikke med det nye kort i - har prøvet flere PCI porte.

//Brian
Avatar billede kfz Nybegynder
05. december 2007 - 11:25 #1
har du prøvet med andre pci kort? for at konstatere om det er netværkskortet der er fejl på.
Avatar billede snowcat Nybegynder
05. december 2007 - 11:31 #2
KFZ---> Læs spørgsmålet så får du dit svar :o).....

bkhansen --> Som KFZ skriver kan det være fordi at dit netværkskort er defekt, har du andre computere du kan teste kortet i?
Avatar billede bkhansen Novice
05. december 2007 - 11:35 #3
Jeg har taget netværkskortet fra en anden PC. Og det virker.
Jeg har endda også prøvet at tage et PCI trådløst netværkskort - virker heller ikke.
Avatar billede thov Forsker
05. december 2007 - 16:41 #4
Har du andre PCI kort i computeren ? (lydkort f.eks.)
Så tag dem ud, så netkortet er det eneste tilbage, der kunne være konflikter mellem kortene.
Avatar billede bkhansen Novice
05. december 2007 - 17:04 #5
Der er et modem i ... har haft det ude så det kun var netkort i .. virkede heller ikke.
Avatar billede fuglen1 Novice
05. december 2007 - 19:46 #6
Kan det være noget med pci versioner at gøre?
Dvs hvis netkortet er pci version 2.2 og bundkorten er version 2.1 så kan det ikke virke.

Ellers skal du have et usb netkort, hvis der usb i den
eller et isa netkort.
Avatar billede bkhansen Novice
18. december 2007 - 10:13 #7
Jeg har sat et USB netkort i ... Det virker ...

Hvem vil have point?
Avatar billede thov Forsker
18. december 2007 - 12:12 #8
Ikke her, ellers tak :-)
Avatar billede fuglen1 Novice
18. december 2007 - 16:42 #9
Så kan det have noget med pci version at gøre.
noget andet kunne være irq problemer som kan komme hvis det er isa porte på bundkortet.

Men netværket kommer så ikke til at kører så stært hvis det er usb 1.1
12mbit.
hvilket enlig er udmærket

Prøver at ligge et svar