Avatar billede lifo Nybegynder
04. december 2007 - 23:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forvrængning af billede

Hej
det jeg vil opnå er at forvrænge et billede af en bog
som er taget lige på
jeg vil gerne forvrænge det så det ser ud som om at man ser bogen lidt fra siden
altså at punkt x0:y0 bliver sænket lidt
og at x0:y1 bliver hævet lidt

så det ser ud som at højre side er lidt forand venstre side

Har prøvet at lege med Matrix og Transform på Graphics objectet
men jeg har nada forstand på Matrix udregninger
ved heller ikke om det er muligt at gøre det på den måde

er der nogen der ved hvordan jeg kan opnå dette ?
Avatar billede nielle Nybegynder
06. december 2007 - 07:51 #1
Matematisk set kan det du ønsker heller ikke gøres med Matrix og Transform (eller en af Transform() metoderne). De giver simpelthen ikke den slags tranformationer som resultat.

Desværre ved jeg ikke hvad du så kan gøre i stedet - der er ikke rigtigt nogen af de andre metoder på Graphics klassen som virker lovende.
Avatar billede nielle Nybegynder
06. december 2007 - 12:25 #2
Sådan som jeg læser deit spørgsmål ønsker du at kunne transformere et retangel (bog-forsiden) til en trapetz (bogen vist på ”skrå”, med den ene lodrette side længere end den anden).

Det kan du ikke med Graphic’s Transform metoder.

Hvis du derimod i stedet vil have et parallelogram (de lodrette sider er lige lange) så kan det godt lade sig gøre.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2007 - 18:55 #3
Hvad med noget respons?
Avatar billede lifo Nybegynder
18. december 2007 - 16:21 #4
sorry havde helt glemt dette spørgsmål

jeg har studeret hvad hvordan Matrix og transform funker
og fundet ud af at det ikke kan lade sig gøre

og nej der er ikke et parallelogram jeg vil have (det er nemt nok)
har også søgt nettet tyndt og kun fundet kommercielle komponenter der kan gøre det
så som denne
http://www.neodynamic.com/Products/IDWebC/ImageDraw_ASP_NET_Imaging_Effects.aspx#PerspectiveView

selv om du er den eneste der har svaret så synts jeg ikke at du har fortjent points
da der jo ikke er kommet en løsning på problemet

lader det lige så åbent et stykke tid endnu
Avatar billede nielle Nybegynder
18. december 2007 - 19:23 #5
Det kan godt være at der ikke er en løsning, men du har faktisk fået et svar på noget af det - det kan ikke lade sig gøre med Matrix, og Graphics klassen har ikke andre metoder til formålet. Helt fint med mig hvis du ikke vil give point for det, men negative svar er nu engang også svar.
Avatar billede Syska Mester
18. december 2007 - 19:30 #6
lifo:
Det eneste spørgsmål i her var også "er der nogen der ved hvordan jeg kan opnå dette ?"

svar:
nej, udover betaling som du selv har fundet ... og nielles svar på at det ikke kan med Matrix og Graphics
Avatar billede lifo Nybegynder
07. februar 2008 - 10:43 #7
jeg biksede noget sammen som fungerede men kvaliteten var ikke helt der som jeg ønskede
så det endte med at jeg købte den komponent

Nille: om du vil have points så læg et svar
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2008 - 18:21 #8
Svar :^)