Avatar billede h_h Nybegynder
04. december 2007 - 12:36 Der er 5 kommentarer

Ustabil computer - den går pludseligt ned

Kære Eksperter

Jeg håber, det er det rette forum, jeg her retter henvendelse til, ellers beklager jeg meget ulejligheden og vil bede om anvisning til et bedre sted at henvende sig.

Sagen er, at min computer er blevet ustabil. Den har aldrig gået ned før, men nu har den gjort det - endda med et "alvorligt problem" - to gange på en time.

Det er en laptop fra sidste år - der kører WinXP SP2 med nyeste updateringer. Jeg kører AVG Free og Sygate Personal Firewall Pro som sikkerhedsprogrammer.

Det der sker, når computeren går ned, er, at der kommer blå skærm (med en masse tekst) i et splitsekund og så starter computeren op, som om den havde været slukket. Når windows så er startet, siger den noget med, at der opstod en alvorlig fejl, og om jeg har lyst til at sende info om den til microsoft.

Anden gang den blå skærm kom frem, nåede jeg lige at opsnappe, at der stod noget med "teefer.sys"

What's todo?

På forhånd tak for svaret

Morten
Avatar billede justrace Novice
04. december 2007 - 12:43 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
04. december 2007 - 12:47 #2
Højreklik på Denne Computer
Vælg egenskaber
Vælg fanebladet Avanceret
Klik på indstillinger under Start og genoprettelse
Fjern fluebenet i Genstart automatisk
Klik på Ok 2 gange

Så skulle den blå skærm gerne blive, så du kan nå at skrive den eksakte fejlmelding ned.
Men prøv lige, som Justrace er inde på, at afinstallere Sygate.
Avatar billede h_h Nybegynder
04. december 2007 - 15:37 #3
Tak for råd!

Jeg har uploadet de windowsmeddelelser, jeg får, når computeren starter igen efter crashet her: http://hobbyhoarse.com/problem/problem.png http://hobbyhoarse.com/problem/problem2.png http://hobbyhoarse.com/problem/problem3.png

Jeg har nu prøvet afinstallere Sygate helt via følgende guide: http://www.hackfix.org/software/uninstall/sygate.html

Det gik meget efter planen – på nær, at min søgning efter ting ”related to” SPF, havde følgende resultater: http://hobbyhoarse.com/problem/sogning.png - jeg tænker, at jeg hellere må lade være med slette disse filer (selvom de indeholder ”spf”), ikke?

Da jeg nåede til regedit-delen – havde min computer ikke noget med HK_LOCAL_MACHINE overhovedet (se evt http://hobbyhoarse.com/problem/regedit.png ) - er dette ikke sært?

Jeg har valgt at slå windows firewallen til foreløbigt. Hvad vil i anbefale af nye firewalls (er Sygate ikke temmelig outdatet)?

Min computer er i øvrigt ikke crashet i den time, jeg har brugt den, efter afinstallationen.
Avatar billede justrace Novice
04. december 2007 - 15:59 #4
ikke noget med HK_LOCAL_MACHINE

Jo, det er ikke sært, HK_LOCAL_MACHINE = HKEY_LOCAL_MACHINE, men pas nu på, derinde i registreringsdatabasen.
Én lillebitte slåfejl, kan virke som et kæmpe slag med en hammer.

Af "andre firewalls" kender jeg ikke nogen softwarebaseret, men hvis du har mere end en pc, vil jeg anbefale dig en hardwarefirewall.
Avatar billede h_h Nybegynder
14. februar 2008 - 11:56 #5
hmm. tak for svaret. prøver at installere Sygate igen... :)