Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. december 2007 - 10:05 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Gmail og Thunderbird

Jeg har et problem med Thunderbid. jeg installerede det lige igår og det fungerede fint med at hente min gmails. Men men men så i dag bliver der ved med at poppe et skærm op hvor der står "Cpop.corg.google.com er et websted der bruger et sikkerhedscertifikat til at kryptere data under afsendelse, men dets certifikat udløb den 01-08-2005 02.15.

du skal sørge for at din computers tid (nuværende 4 dec kl 9,55) er korrekt?
Ønsker du at fortsætte alligevel?

Hvis man så fortsætter skriver den noget om at det er muligt men usandsynligt at nogen prøver at opsnappe min kommunikation med webstedet.
Hvis jeg har mistanke om at det viste certifikat ikke tilhører pop.gamail.com skal jeg kontakte webstedets adm.

Hvis jeg så trykker ok så henter den/afsender den alligevel mine mails... men hvorfor popper den her op hele tiden???

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!

mvh Maria
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 10:54 #1
Hvilken smtp bruger du?
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. december 2007 - 11:09 #2
Hvordan finder jeg ud af det? Undskyld men jeg er ikke så meget "inde" i det her - det er store ting at jeg har fået det til at "køre sammen"...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 11:14 #3
He he vi finder nok ud af det alligevel :)

Funktioner->Kontoindstillinger i kolonnen ude til venstre står der nederst Udgående server (SMTP)
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. december 2007 - 11:20 #4
Det lyder godt...!

der står gmail - smtp.gmail.com
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 11:48 #5
Og med sikker forbindelse? Det står samme sted.
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. december 2007 - 12:23 #6
Under sikker forbindelse står der TLS

Beskeden popper op når jeg starter emailprogrammet og så ind imellem mens jeg bruger det. Den kommer ikke hver gang jeg vil sende og modtage?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 13:32 #7
Passer tid og dato på din pc?

Har du sat den korrekte tidszone i gmail?
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. december 2007 - 15:37 #8
Ja tid og dato passer på min pc men det andet ved jeg ikke? hvor ser man det henne?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 15:51 #9
Du logger på din gmail:

https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=7992

Det er ikke sikkert det hjælper.

Jeg kan se, at du langt fra er den eneste med problemet.
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. december 2007 - 17:14 #10
Jeps... jeg kan se på mozillas hjemmeside at der er mange som bøvler med det. jeg har prøvet det med tidszonen men den stod også korrekt i forvejen... det hjalp ikke.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 17:49 #11
Der er nok ikke meget andet at gøre end at vente. Fejlen ligger formentlig hos google.
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
04. december 2007 - 20:08 #12
ja det må jeg gøre - men mange tak for dit ihærdige forsøg på at hjælpe mig!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. december 2007 - 20:51 #13
Velbekomme :)

Husk selv at smide et svar og acceptere det, så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
05. december 2007 - 08:29 #14
:o) var ikke lige helt med på hvordan.
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
05. december 2007 - 08:29 #15
:o)
Avatar billede mariapigen79 Nybegynder
05. december 2007 - 08:38 #16
Hmmm det virker ikk?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. december 2007 - 08:41 #17
Du skal lige markére dit navn i boksen nederst til venstre, og så klikke på "Accepter"
Så kører det bare.  :-)