Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
03. december 2007 - 16:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

USB Flash stick.

Hej, jeg har en lille USB-key på 4 GB.
Det første stykke tid jeg nu har brugt den, har der overhovedet ikke været nogen problemer af nogen art.

Men nu siger den, hver gang jeg sætter den i computeren af den ikke er formateret, og spørger så om jeg vil formatere den nu.

Der er allerede data på den ( som helst ikke må gå tabt ), og nogle computere kan fint genkende den. Andre computere siger det samme, nemlig at den skal formateres. Nogle gange hjælper det at genstarte computeren eller vælge en anden USB-port på computeren.

Hver gang jeg sætter den til min egen computer, kommer der en form for pop-up nede i højre hjørne omkring sikker fjernelse af hardware. Selvom jeg siger ok til dette, ændrer det ikke noget. De første mange gange jeg har brugt den, hvor den virkede fint, har jeg ikke valgt dette, men blot fjernet USB-nøglen. Der sker som oftest det når jeg sætter den i de computere der virker med den, at den laver en "automatisk afspilning" hvor jeg kan vælge mellem at "åbne mapper" eller "foretag intet" og andre.

Hvad kan jeg gøre for at få den til at virke hver gang? Ikke mindst på min egen computer? Jeg kører windows xp pro på en lidt ældre bærbar. ( Har dog USB 2.0 ).

Jeg kan selvfølgelig smide alt data over på en computer den virker med, og så formatere den, men hvad så hvis problemet kommer igen?
Avatar billede japping Nybegynder
04. december 2007 - 08:01 #1
Du skal vælge sikker fjernelse inden du tager usb'en ud af pc-en. ellers kan data gå tabt. Prøv at gøre dette hver gang du anvender den, det vil måske hjælpe.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
04. december 2007 - 15:55 #2
Men vil det hjælpe hvis jeg vælger at få den formateret? Det er det min computer beder om. Og så vil jeg ellers altid vælge "sikker fjernelse af hardware" fremover.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
12. december 2007 - 16:23 #3
Hej igen. Fik den formateret, og vælger altid sikker fjernelse fremover.
Så tak.