Avatar billede mosquito Nybegynder
03. december 2007 - 10:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

stand-alone sql editor med collapse expand funktion

Jeg har ofte problemer med at overskue mine stored procedure's og har brug for at kunne expand og collapse for at skabe overskuelighed.

Er der erfaringer med et godt og helst gratis værktøj, vil jeg sætte pris på et godt tip.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. december 2007 - 10:07 #1
prøv at kigge på UltraEdit  (www.ultraedit.com).  Det er en super editor. Og understøtter expand/collapse i andre sammenhænge. Jeg har dog ikke prøvet i SQL.
UltraEdit er dog ikke gratis ...
Avatar billede mosquito Nybegynder
03. december 2007 - 10:32 #2
Jeg har downloaded ultraedit, men kan ikke umiddelbart se hvordan den kan løse mit problem. Kan du fortælle mig kort hvordan jeg anvender expand collapse på en txt fil, eks fra linie 50-70, hvor jeg har 'begin' ... og 'end' i en sp.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. december 2007 - 10:42 #3
Det kræver den ved at det er SQL  ;)    enten skal filen hedde .sql, eller også skal du  bruge "View => View As => SQL"
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. december 2007 - 10:45 #4
hov, kræver forresten du installere en wordfile til SQL  ( http://www.ultraedit.com/files/wf/sqlsqc.txt)
Avatar billede mosquito Nybegynder
03. december 2007 - 11:40 #5
Jamen, det dækker mit behov. Rigtig mange tak for hjælpen. Smid et svar og dine point er fortjent ;-)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. december 2007 - 11:47 #6
velbekomme ;-)