Avatar billede takys Nybegynder
01. december 2007 - 13:12 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Flytte standardplacering af TEMP

Hej
Jeg har et spørgsmål i forbindelse med at jeg er løbet tør for plads og jeg skal bruge plads nu, da jeg skal spille. FOr at jeg kan spille skal jeg downloade et nyt patch på1.8gb, hvilket er voldsomt og det kan ikke rummes i min temp. Jeg har ryddet c-drevet og alt det der, men der bliver ikke plads nok, så der står harddiske på ønskesedlen, men, hvad gør jeg her og nu ? JEG HAR PLADS PÅ ANDRE DREV; KAN JEG FÅ TEMP_MAPPEN DEROVER OG FÅ DOWNLOADS TIL AT KØRE DEN VEJ ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. december 2007 - 13:30 #1
Ja sagtens:

H-klik på Denne computer->Egenskaber->Fanebladet avanceret->Miljøvariabler

Under Systemvariabler scroller du ned til du finder TEMP og TMP.

Marker en ad gangen og vælg rediger.

Under variabelværdi vælger du den ønskede placering fx F:\temp

Når du har gjort det for begge, genstarter du, og du burde kunne foretage dit download :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. december 2007 - 13:34 #2
Og lige en ting til:

Står TEMP og TMP også under Brugervariabler, sletter du dem bare.

Derved vil du fremover altid have den samme TEMP placering for alle brugere.
Avatar billede takys Nybegynder
01. december 2007 - 14:49 #3
Hej Sherif
Desværre. Jeg har været der omkring, men jeg får desværre ikke tilbudt en mulighed der hedder miljøvariable. Har i stedet løst problemet ved midlertidigt at skrue ned for min pagefile. SÅ, nu er jeg hjemme for denne gang. Læg et svar og du får for indsatsen.
God weekend herfra.

Keld Yding
Avatar billede halifax Nybegynder
01. december 2007 - 15:50 #4
Det kan være du ofte downloader noget du vil gemme andet sted end i Temp, og på en andet drev, f.eks. i D:\Downloads

Opret en mappe hvor du ønsker det, og resten fprdu som copy/paste her

Run regedit and Navigate to
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer

Right click on the white region of Regedit's right hand pane, click New, and then click String Value
Enter Download Directory for the name of the new DWORD Value and press Enter. The new value should now appear in Regedit's right-hand column.
Right click the new value and choose Modify.
Click Modify and set the Value Data field to be the path to the directory you want IE to send downloads, then click OK

Et andet tip til at skabe plads på C-drev er at flytte noglemapper til en anden placering, f.eks. Dokumenter (+ evt. undermapper). Det kan gøres på flere måde. Her er en af dem, copy/paste:

Using Folder Redirector utility to redirect special folders in Windows XP
FolderRedirector can be used to redirect the special folders to a different location. These are the folders which can be redirected using tool:

Cookies, Desktop, Favorites, My Documents, My Music, My Pictures, SendTo, Shared Documents, Shared Music, Shared Pictures, Shared Video, Start Menu, Startup, Temporary Internet Files

NOTE: TweakUI for Windows XP provides the same feature, except that the Shared folders cannot be redirected using TweakUI (though the option is listed)

http://windowsxp.mvps.org/folderredirector.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
01. december 2007 - 15:55 #5
Du får lige denne med som alternativ:

Ændre mappers placering i XP:

Start regedit og gå til

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Her kan du i højre side se mappernes nuværende (normale) placering.
Højreklik den linie hvis mappe skal ændre placering og vælg Rediger, skriv den ny sti og klik OK. Typisk mapperne for Dokumenter, Musik, Billeder m.fl - vælg selv.
Luk regedit og genstart computeren.

http://www.tweakxp.com/article19259.aspx

Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. december 2007 - 16:04 #6
Jeg har ikke lige hørt om, at der ikke skulle være Miljøvariabler hvis du følger denne:

H-klik på Denne computer->Egenskaber->Fanebladet avanceret

Sikker på, at du er det rigtige sted?

Foruden halifax's udmærkede råd, kan du jo også flytte din pagefile til et andet drev i stedet for blot at formindske den.
Avatar billede takys Nybegynder
01. december 2007 - 16:16 #7
Takker endnu en gang. Problmet er løst og 320GB er bestilt oveni. Læg svar, så giver jeg point. Hvad med 50/50
TIl Sherif. TJa,- jeg er det rigtige sted, men jeg får ikke tilbuddet om miljøvariabler, men du har ret i at pagefile også kunne være flyttet. Nu er jeg i hvert fald kørende igen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. december 2007 - 16:23 #8
Hmm det forstår jeg ikke...

Men en deler er fint med mig :)
Avatar billede halifax Nybegynder
01. december 2007 - 18:28 #9
thesheriff - du har ret i at på faneblad Avanceret er der nederst en grå knap med teksten Miljøvariabler. Her får systemet oplysning om at temp og tmp er placeret i C:\Windows\Temp. Men er det ikke en "global" oplysning til OS'et og ikke en brugerspecifik placering. Jeg har denne temp mappe, men tmp-filer ryger i den brugerspecifikke mapppe

C:\Documents and Settings\Brugernavn\Lokale indstillinger\Temp\

og vi ved jo ikke, hvilken mappe spørger har i tankerne for sit download. - Er du sikker på temp-mappen ændrer placering blot ved at ændre i miljøvariablen? Jeg har ingen erfaring med den metode.
Bruges C:\Windows\Temp ikke kun af Windows selv ved installering af opdateringer + evt. install af andre programmer?

En deling 50/50 er fin, fin for mig, så jeg lægger et svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. december 2007 - 19:07 #10
Som jeg skrev tidligere, kræver det også, at man samtidig sletter Brugervariablerne :)
Avatar billede takys Nybegynder
01. december 2007 - 20:39 #11
Tak for indsatsen.