Avatar billede zapzone Nybegynder
30. november 2007 - 12:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DEBUG.EXE script

Hey Eksperter...

Jeg har fulgt Microsofts eksempel på hvordan man sletter partitionstabellen på sin primære harddisk, ved hjælp af DEBUG.EXE til DOS.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;106419

Åbner man linket, kan man læse, at man enten kan indtaste kommandoerne manuelt, én efter én. Eller man kan kopiere alle kommandoerne til en .scr fil og så nøjes med at skrive
"debug < hdpart.scr" - som så skulle parse kommandoerne fra .scr filen til debug.exe

Mit problem er at jeg får en masse fejl når jeg kører
"debug < hdpart.scr" - hvorimod det virker fint hvis jeg indtaster alle kommandoerne manuelt.

Min hdpart.scr fil ser således ud:

A 100
INT 13
RAX
RBX
F 200 L 200 0
RCX
RDX
P
Q

Er det mig der misforstår MS's forklaring, eller hvad er der galt ?
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. november 2007 - 22:46 #1
Problemet er nu løst.
Det viste sig at Microsoft (Eller i hvert fald gutten som har skrevet artiklen ovenfor) ikke selv har særlig godt styr på hvordan DEBUG skal fodres :) Efter lang tids søgen og afprøvning, fandt jeg ud af, at det bestemt ikke er lige meget hvordan de 13 kommandoer ovenfor står, hvilket på ingen måde fremgår af artiklen...

Scriptet virker hvis det står som følger:

A 100
INT 13

RAX

RBX

F 200 L 200 0

RCX

RDX

P

Q
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. november 2007 - 22:47 #2
Men pas på... Det er ikke legesager. Hele partitionen ryger på et halvt sekund, uden advarsel...!