Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
30. november 2007 - 10:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjlæp til køb af pc

Jeg har for 4 uger siden købt 2 identiske maskiner af disse:
http://www.dataengros.dk/catalog/product_info.php/products_id/1160

Har fået butikken til at ændre på dem så bundkortet nu er:
http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=397&l4=0&model=1459&modelmenu=1

Der er kommet to stk. geforce 8800gts 320 mb grafikkort der kører SLI.

Der er kommet dobbel ram i, altså 4 gb.

Altså mener jeg at jeg burde have to ret kraftige maskiner.

Har dog 2 problemer.
1. Er meget skuffet over hvordan de afvikler Crysis, det kører skidt.
2. Computerne går ofte i sort lige pludselig. Det er nok pga. en for lille strømforsygning.

Har nu talt med butikken og skal i morgen ind og få dem til at løse problemet.

Hvad vil I foreslå at de gør ved det?

1. Sætter en 750 eller større strømforsyning på og så bare fortsætter med SLI?
2. Dropper SLI og i stedet køber et enkelt grafikkort som er kraftigere end geforce 8800gts 320 mb?
3. En helt anden løsning?

Vil mega gerne kunne kører Crysis i god kvalitet :)

Mvh Jacob
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. november 2007 - 12:11 #1
Hvilken opløsning skal Crysis køres i?

Jeg ville under alle omstændigheder skifte GFX kortene til 8800GT som koster det samme men yder mere. GT ligger faktisk kun 5-7% under GTX som koster det dobbelte.

En Corsair strømforsyning ville være et godt valg da den leverer mange ampere på 12v rails. I det hele taget er en god PSU vigtig.
Avatar billede kogt Nybegynder
30. november 2007 - 16:28 #3
det er der skam intet sjovt i...!! :P det er simpelt hen oxo noget af det bedste paa markedet lige nu...

mht. GFX saa er det, det bedste pris/ydelse...

og corsair er godt jeg har pt selv 620 modellen... og jeg har ingen problemer... og som doktor'en siger saa har corsair en hoej ydelse paa 12v rails...

det havde jeg foer med en 400Watt stroemforsyning og 8800GTS 640Mb ram, den der blev solgt til ca. 4000 da den kom ud...!! men der kunne min 400Watt PSU ikke foelge med
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. december 2007 - 13:38 #4
Hmm min explorer vil ikke vise dine links, så kan desværre ikke se hvad du har fået anbefalet..
Avatar billede kogt Nybegynder
01. december 2007 - 22:04 #5
gonzo >> samme varer som du anbefaler... en corsair 650W PSU og GF8800GT :)

bare af nysgrrrighed hva browser bruger du..??

Stavefejl er gratis
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
04. december 2007 - 09:25 #6
Jeg har nu fået mine to maskiner tilbage med en ny strømforsygning:
http://www.dataengros.dk/catalog/product_info.php/cPath/1_61/products_id/1428?osCsid=9a6a7155fd43daf3449266ee9ac090cd

... og et nyt grafikkort:
http://www.dataengros.dk/catalog/product_info.php/products_id/1442?osCsid=33e61f62e725d485c30f6774a7744dc9

... og nu kører Crysis i 1920x1200, medium grafik, uden aa, helt fint!

Så rart at der kom styr på det :)

Mange tak for hjælpen!

Mvh Jacob
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
04. december 2007 - 09:26 #7
drgonzo, hvordan kan jeg give dig mine points?

Mvh Jacob
Avatar billede kogt Nybegynder
04. december 2007 - 09:59 #8
han skal lægge et svar foer kan du ikke give ham point...!
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. december 2007 - 11:39 #9
Najs at det virker. Deler nu gerne point med Kogt :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. december 2007 - 15:18 #10
kogt, vil du have lidt af rovet? :)
Avatar billede kogt Nybegynder
04. december 2007 - 20:46 #11
nix det er fint...! du havde jo svaret paa det! jeg bakkede dig bare op om det du sagde :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. december 2007 - 21:51 #12
ok :)