Avatar billede hobit Novice
29. november 2007 - 23:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

låse celle efter indtastning i excel?

kan det lade sig gøre at formindske det tilladte redigeringsområde med en celle mindre i et ellers låst ark?

jeg har eksempelvis en kolonne hvor brugeren skal skrive et tal. herefter har jeg en kode som udfører et par ting inden regnearket lukker ned (bl.a laver nogle datoer). i denne forbindelse ville jeg gerne have lidt kode, som nu ikke længer gjorde det muligt for brugeren at ændre indtastinigen næste gang han åbner - men han må gerne fortsætte indtastningen i de efterfølgende tomme celler???
Avatar billede kabbak Professor
30. november 2007 - 01:04 #1
Lås først alle cellerne op

sæt så denne kode i ThisWorkbook modulet

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Worksheets("Ark1").Unprotect
    For Each c In Worksheets("Ark1").UsedRange.Cells
        If c <> "" Then c.Locked = True
    Next
    Worksheets("Ark1").Protect
End Sub
Avatar billede hobit Novice
03. december 2007 - 12:52 #2
tak, super
læg et svar, så er det dine point
Avatar billede kabbak Professor
03. december 2007 - 15:15 #3
et svar ;-))