Avatar billede dantorm Nybegynder
29. november 2007 - 18:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar Acer skærm går i "mørkeblå"

Min datter har en bærbar Acer Travelmate 5520 som jo bruges en del til MSN, hun siger at den en gang i mellem går i stå med mørkeblå skærm, IKKE SORT skærm. men hun bliver ikke logget af MSN så andre ikke ved at hun ikke er "med" . det eneste hun kan gøre er at holde ON knappen nede ind til den slukker, og så starte op igen, det skal lige siges at den også gør det i andre situationer, altså når hun arbejder med f.eks. skoleopgaver og det er jo straks værre hvis man ikke gemmer hele tiden.
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 18:10 #1
Jeg ved ikke umiddelbart hvad fejlen er, men ctrl+s er for det meste genvejstasten for "Save", så det kan man jo lige huske hvis uheldet skulle være ude...

Men prøv at opdatér grafikkortets drivere, det kan måske godt hjælpe... måske.

mvh.
madshammer
Avatar billede dantorm Nybegynder
29. november 2007 - 18:28 #2
God ide, er nu i gang med at finde ud af om der er driver opdateringer til skærm og skærmkort den skriver at det er en standard skærmdriver og at der ikke er nogen bedre alternativ, -----og nu skriver den så at den bedste driversoftware til kortet er install. det er et ATI radeon Xpress 1250, ??
Avatar billede dantorm Nybegynder
29. november 2007 - 19:10 #4
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre på links, da jeg ikke ved om PCèn kører 32 eller 64 bit og når enhedshåndtering ikke finder en driver som er bedre end den installerede. Jeg er inde på en side                                    http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista64/integrated-vista64        hvor der er diverse drivere men jeg er ikke helt tryg ved at lege for meget med sådanne ting!!! er der noget du kan anbefale??
Avatar billede dantorm Nybegynder
29. november 2007 - 19:32 #5
lukker for i dag, ser videre i morgen TAK
Avatar billede madshammer Nybegynder
30. november 2007 - 12:06 #6
Hvis den kører Vista, er det næsten med sikkerhed 64-bit, hvorimod hvis du kører XP er det næsten med sikkerhed 32-bit, med streg under næsten. Dette er en endnu mere sandsynlig påstand, hvis du har købt maskinen med Windows præ-installeret.
Avatar billede dantorm Nybegynder
01. december 2007 - 14:59 #7
OK men tror du at jeg skal downloade en driver til skærmen, eller til kortet? også selv om windows ikke kan finde en driver som er bedre end den allerede installerede. og hvordan gør jeg?
Avatar billede madshammer Nybegynder
02. december 2007 - 00:27 #8
Ja, download opdateringen til grafikkortet. Windows leder kun i sine egne databaser. Og jeg har tænkt lidt over det, og jeg tror faktisk at din skærm går i sort, og at det er baggrundsbelysningen der gør at den ser mørkeblå ud... kan det ikke passe?
Avatar billede dantorm Nybegynder
06. december 2007 - 18:27 #9
Du har nok ret, i øjeblikket kan jeg ikke rigtigt få lov til at lege med datterens bærbare PCér fordi hun laver projektopgave, så jeg kommer til at vente med at installere en ny driver til grafikkortet, men tak for hjælpen jeg håber det kommer til at virke.
Avatar billede dantorm Nybegynder
06. december 2007 - 18:33 #10
jeg kan ikke rigtig få givet dig point?? send et svar så prøver jeg igen, det er nok fordi jeg kom til at svare selv!!!
Avatar billede madshammer Nybegynder
06. december 2007 - 18:56 #11
Heh, jeg har ikke postet noget svar, men det kommer her. :)

Held og lykke med det!

mvh.
madshammer