Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:07 Der er 28 kommentarer

Kopirer filer fra fat32 harddisk til Ntfs harddisk

hej,
Jeg har følgende problem:

har lige lavet en clean windows XP install på min PC. Under installation accepterede jeg at harddisken skulle være ntfs format.

Da jeg var færdig med at installere XP og havde sat min pc op, ville jeg gerne i kontakte med min 120 GB maxtor externe harddisk. men hver gang jeg forsøger at komme i kontakt med den externe harddisk ville den gerne formatere. Jeg gætter på at min Externe harddisk er formattere som fat.

Men mit spr går så på hvordan jeg kommer ind i min externe harddisk fra min Ntfs omputer uden at slette noget på min externe harddisk. Jeg har billeder, musik etc. på min externe harddisk der ikke tåler sletning.

Hilsen Chr13
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
28. november 2007 - 22:10 #1
Det lyder mystisk. En maskine med ntfs kan sagtens læse en FAT disk. Jeg har lige checket, da min usb key er fat, men min computer kører ntfs.

Hvordan giver den udtryk for at den gerne vil formattere?
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:17 #2
en windows xp som ligger på et ntfs drev kan normalt sagtens læse et fat drev,
jeg har ikke den store forstand på det her, men har selv haft ligende problem med at en nyinstaleret windows xp som ikke ville læse fra en disk,
problemet havde tilsyneladende noget at gøre med at windows skulle opdateres til SP2
har du prøvet at opdatere windows ? hvis ikke, så prøv lige det først.

under alle omstendigheder så findes der programmer som kan finde tabte / slettede data, så du skal nok få dine ting igen.

men fortæl lige om den er opdateret først (windows)
Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:22 #3
jamen det er en sp2 model. jeg synes også det er s.. træls og mærkeligt.

Hvis jeg ikke skal gå igennem stifinder er der så andre progs der kan bruges tril at komme i kontakt med denne externe harddisk.

chr13
Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:24 #4
Ok- kan lige se at det file system der er reg på den externe harddisk er RAW format.  har det noget at sige??
Men jeg havde da ikke nogel problemer med at komme ind til den da jeg havde fat32 på min PC.
chr13
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:24 #5
PS  den disk som min nyinstalerede windows xp ikke kunne læse var også en fat 32 disk, nu fik jeg så godt nok lavet kage i den fordi jeg forsøgte at aktivere disken i disk administration, og så gik der vbist helt kuk i indholdsfortejnlelsen, mdf hedder det vist ?
så jeg måtte redde alt mit indhold med programmet getdataback
http://www.runtime.org/
et ret dyrt program, men det er indrettet sådan at man gratis kan afprøve at det faktisk kan finde alle data på disken, man kan bare ikke kopiere datane over på en anden disk, det kan man først når man har betalt

Dette er kun et foreslag til redning hvis alt andet går galt  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:26 #6
raw format, sådan opførte min disk sig også, getdateback kunne derimod godt læse disken som fat 32
Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:31 #7
Når jeg ind på den externe harddisk  får jeg følgende besked:

The disk in drive
X is not
formatted. Do you want to format now?".

chr13
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:32 #8
MBR hedder indholdsfortejnelsen vist vist ? (ikke mdf)
det er nok den den ikke kan læse
Avatar billede susan_loessl Nybegynder
28. november 2007 - 22:33 #9
Puha, ikke godt.

Det sker nogle gange. Har lige googlet det, og det ser ud til at du bliver nødt til at bruge et recoverprogram til at få dine data tilbage. Der er både getdataback og recovermyfiles, som begge er gode programmer.

http://www.recovermyfiles.com/
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:34 #10
28/11-2007 22:31:44  ja men sådan skrev min også, til trods for at jeg havde over 100 gb vigtige data på disken, programmet getdataback kunne udemærket finde dem, og efter jeg så betalte kunne jeg kopiere filerne oover på en anden disk, og så formatere den om den med kludder i
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:37 #11
der findes også http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
som er gratis, men jeg fik det aldrig til at virke, det skabte sig og skrev om fejl
get databack var meget bedre, men også meget dyrere  c",)
http://www.runtime.org/
men som sagt det kan afprøves gratis, så du kan se det finder alle dine filer
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:40 #12
bemærk at getdataback findes i to versioner, en til fat og en til ntfs, du skal vel så vælge fat versionen, da det er en fat disk du vil scanne
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2007 - 22:43 #13
"Ok- kan lige se at det file system der er reg på den externe harddisk er RAW format." Fu har mistet din filtabel, den kan mu8ligvis gendannes efter denne guide http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:48 #14
helgec > spændende, det må jeg vist også lige nærstudere  c",)
Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:48 #15
Ok -  regnede ikke med at jeg var så langt ude mht min externe disk. Der er noget gylde.

Chr13
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:50 #16
næ du finder nok ud af at følge helgec råd om at gendanne en ny MBR

og ellers kan datagetback redde dig
Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:51 #17
Til Gurly,

jamen hvordan restore jeg MBR på min externe harddisk?

Chr13
Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:53 #18
hvad for en getdataback version skal jeg vælge når min externe harddisk er i RAW format.

chr13
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:54 #19
følger helgec forklaring, jeg har ikke prøvet det, jeg brugte jo getdataback, men prøv dog lige at læse hans guide, og forsøge dig, selv om det ikke lykkedes så er dine data der vel stadig og kan reddes med getdataback
Avatar billede chr13 Nybegynder
28. november 2007 - 22:56 #20
hvad for en getdataback version ( Fat versionen eller NTFS versionen )
skal jeg vælge når min externe harddisk er i RAW format.

chr13
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 22:56 #21
jeg vil mene at du skal vælge fat version, fordi disken jo var i fat version, det er den jo sådan set endnu, den har bare en invalid MBR
vælger du en forkert getdataback version sker der vel kun at så kan den ikke finde datane på disken
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 23:09 #22
med datagetback kan du scanne din externe diak, så kan du se om den finder dine data, du kan så gemme scan raport, og derefter batale programmet, scan raporten kan du så åbne igen med programmet, så du ikke har nøde at scanne en gang til,derefter kan du kopiere dine data over på din windows disk, og derefter formatere din externe disk til ntfs
Avatar billede gurly Praktikant
28. november 2007 - 23:14 #23
hvis du ender med at købe det, så var der noget med at grundet den lave dollers kurs, så er det billigst at vælge dollers under betalingen, jeg valgte euro, og snød mig selv for flere hundrede kroner, så tjek lige kurserne  c",)
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2007 - 07:44 #24
chr 13 følg helgec det virker og er det nemmeste.
Avatar billede gurly Praktikant
04. december 2007 - 21:24 #25
fandt du ud af noget ?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 20:14 #26
Hallooooooooooo
Avatar billede gurly Praktikant
16. december 2007 - 10:57 #27
Hallooooooooooo
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2007 - 08:51 #28
Hallooooooooooooo