Avatar billede wind90 Nybegynder
28. november 2007 - 15:23 Der er 10 kommentarer

Skærmdriver fejl "nvlddmkm"

Min computer er ikke engang et halvt år gammel og alligevel kommer der en grum fejlbesked dumpende. Ca. hvert 5. minut begynder skærmen at lagge, hvor den derefter går i sort. Efter 10 sekunder er skærmen tilbage hvor der i højre hjørne står "Skærmdriveren nvlddmkm stoppede med at svare og er genoprettet." I værste tilfælde bliver det til en bluescreen og genstarter. Jeg har søgt meget på nettet efter en løsning. Jeg har fundet en masse med samme problem men ingen svar.
Jeg har en bærbar Fujitsu Siemens Amilo Pa 1538. Den har 1gb ram og 120gb plads. Grafikkortet er et Nvidia Geforce Go 7400 og processoren er en Ati Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50. Jeg kører med Windows Vista Premium som fulgte med bærbaren.
Håber det var informationer nok til at finde ud af hvad den fejler.

På forhånd tak.
Søren Wind
Avatar billede c-holst Novice
28. november 2007 - 15:43 #1
Er en smule på bar bund i forhold til vista, men prøv dette hvis du kan

find den originale grafikdriver frem, eller hent den hos fujitsu.

genstart i fejlsikret
slet driveren via tilføj fjern
genstart normalt
installer den driver du vil bruge

pas på ikke nødvendigvis t lade windows update bestemme hvilke drivere du skal bruge til din hardware
Avatar billede wind90 Nybegynder
28. november 2007 - 15:46 #2
Okay det vil jeg prøve på ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2007 - 15:52 #3
Læs evt. denne tråd: http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/29415832/display-driver-nvlddmkm-s.aspx

Der er en løsning som virker for nogen og ikke for andre....
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. november 2007 - 17:16 #4
Jeg har/har haft samme problem.
Har brugt lang tid på søgning, med masser af forslag til fixes, men ingen har virket.
Jeg har ligefrem udskiftet grafikkort.

Selvom en løsning måske ser ud til at virke, så efter en uges tid vender problemet tilbage.
På nuværende tidspunkt har jeg heldigvis kun fået fejl efter en times tid gaming.

Lige nu har jeg fået problemet til at forsvinde, men hvorvidt det holder permanent, ved jeg ikke endnu. Det skete efter installation af driveren 169.04 Beta

Til bærbare kan man også få disse drivere til at virke, via siden www.laptopvideo2go.com - som desværre er nede i øjeblikket. (Har været en dag eller to nu)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. december 2007 - 00:16 #5
Ok, jeg har nu prøvet 169.09 drivere, og vil helt klart anbefale dem frem for .04
I DX10 spil laggede mus og tastatur temmelig meget (Selvom ok framerate)
Dette er ikke tilfældet i .09

Har dog i går oplevet nvlddmkm fejlen én gang (med .04). Sad med noget video redigering da det skete. Dog virker denne driver mere stabil end de tidligere.
Håber det ikke sker oftere, for så er det til at leve med.

laptopvideo2go.com er oppe igen, så du kan hente driverne der nu.
Avatar billede marysan Nybegynder
16. august 2010 - 04:03 #6
Har også været ude for det flere gange - men min går bare helt død og så kommer der nogle underlige striber på skærmen!
Det var så slemt, at min kæreste (som er pc "nørden") slet ikke kunne få den startet op igen og jeg måtte starte helt ny bruger op! og NU er det også begyndt her - der kommer små striber og jeg for fejlen om skærmdriveren stoppede med at svare men er genoprettet... Så nu er det bare et spørgsmål om tid, tænker jeg, før den går helt konkurs igen :(

Jeg har en HP Pavilion stationær med pre-installeret Vista Home Premium...

MAND jeg ville give så mange point til den, som ville kunne hjælpe her! Kan jeg give points oveni her??
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. august 2010 - 10:20 #7
marysan >> Nej, opret dit eget spørgsmål i stedet. Dette er en meget gammel tråd.
Avatar billede marysan Nybegynder
16. august 2010 - 15:55 #8
Gud ja! Det gør jeg lige så :) Så må der jo være flere som har prøvet og evt. fået løst problemet!
- tak
Avatar billede Zephox Nybegynder
17. september 2010 - 06:30 #9
Jeg har lige haft det problem med min Acer Aspire 3356G. Jeg kom til at tænke på, om det var fordi at min driver var outdated, så jeg prøvede flere forskellige ting til at update den. Men jeg kom i tanke om, at det først startede efter jeg sendte min PC til reparation. Kom så til at tænke på, om det var fordi de kom til at opdatere min driver, og begyndte så at kigge lidt rundt på ting. jeg valgte så at finde min enhedshåndtering under system og sikkerhed. Derefter annullerede jeg den sidste opdatering på min driver, for at få min PC tilbage til den sidste driver opdatering, hvor der ikke var noget galt med den. Det var virket lige siden for mig, og jeg har ikke haft det problem, med at min PC går ned. Det kan være fordi, at din driver til dit skærmkort, ikke fungerer med de andre drivere på ens PC. Det kan prøves, men kræver nok man har en person, som har lidt viden indenfor PC'er, for at gøre det, for at man ikke ødelægger et eller andet.

- Zephox
Avatar billede Zephox Nybegynder
17. september 2010 - 06:31 #10
PS. Det virkede på Windows 7 for mig, og fandt ud af, at min Grafik-korts driver ikke kunne opdateres, da den havde den nyeste opdatering. Det var på det punkt, jeg valgte at annullere opdateringen.

- Zephox