Avatar billede mtychsen Praktikant
27. november 2007 - 21:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Print over router med print server fra mac

Hej,

jeg har virkelig brug for noget xpert-hjælp.

Jeg har en TRENDnet TW100-BRF114U router med printserver indbygget. Min Canon i865 er altså via USB-kabel sat sammen med routeren.

For at få det til at virke fra Windoze, installerer jeg en virtuel printerport fra driver-CD'en - og så virker det.

Men nu skal jeg have min MacBook Pro med MacOS X 10.5 til at finde printeren.

Routerens IP er 192.168.0.100. Og printeren er installeret på Mac'en - men virker kun via direkte USB-tilslutning.

Kan nogle hjælpe med dette?
Avatar billede egonspock Seniormester
27. november 2007 - 21:18 #1
Jeg skulle lige læse det et par gange. Jeg tror at problemet er at du ikke har fået installeret printeren - som værende en netværksprinter - på din Mac. Prøv at installer en ny printer og vælg enten IP eller Windows-printer. Under IP-printer kan du i hvert fald skrive IP-adressen ind, men det kan være at du får den med "gratis" hvis du vælger windows
Avatar billede mtychsen Praktikant
27. november 2007 - 21:52 #2
Tak for svaret - jeg har prøvet det meste... mangler en detaljeret guide... :)
Avatar billede egonspock Seniormester
27. november 2007 - 22:10 #3
Avatar billede mtychsen Praktikant
28. november 2007 - 16:41 #4
Nu får du pointene alligevel - trods jeg godt kendte til det forum. Havde bare ik lige tænkt så langt, at de nok vare mere kompetente end exp.dk.

Men du fik mig på rette spor, og får dine points. Sagen er hermed lukket (og ja, det virker - for dem, som vil se løsningen: http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=82061).
Avatar billede egonspock Seniormester
28. november 2007 - 17:50 #5
Tak for point og rigtig godt at du også giver det rigtige link med, skulle andre få samme problem!