Avatar billede muidem Nybegynder
27. november 2007 - 10:25 Der er 1 kommentar

Opsætning af OS X Leopard Server

Hey,

Har installeret den en mac mini med Server OS X leopard, skal bruge den til FTP, iCal osv.. MEN kan ikke få adgang til den ude fra... Har en Gamml Airport på som router og man skulle "bare" ku lave en PortMapping i Airport konfikureringen der peger på min servers lokale IP men men det er ikke nok?

hjæælp, har forhørt mig hos Humac og de vil ha 7500,- ex moms for en server opsætning, skal bruge den proffesionelt men men man vil jo gerne selv ikk'

nogen der kan guide mig...?
Avatar billede sd8220 Seniormester
27. november 2007 - 11:58 #1
hmm, tjah, umiddelbart ville jeg jo sige, at du dels skal sørge for, at der  åbent gennem routeren, dels at der er åbent for tjeneste på serveren.
Du kan jo prøve at forbinde med en maskine "inden for" routeren førstt for at se, om det er routeren eller serveren, der ikke tager imod dine forsøg.

Er du evt i nærheden af midt på Sjælland, kunne vi sikkert finde på noget.

Held og lykke.