Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
26. november 2007 - 14:08 Der er 6 kommentarer

AGP + PCI grafik, kan man det?

Har en fin PC med AGP 8X og grafikkort der i, men har også fået mig et GeForce MX4000 kort til PCI port.

Nu er mit "?" så, kan jeg smide dette PCI kort i, sammen med AGP kortet, og kan de køre sammen, enten som støtte for hinanden, eller med PCI kortet til en sekundær skærm, så primær kortet ikke skal trække det hele.

I gamle dage, da Voodoo var kongen, brugte men jo Voodoo kortet som "forstærker", til skærmkortet, men det kan man vel ikke gøre mere?
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 14:13 #1
Det kan, efter min overbevisning, ikke lade sig gøre :)

Den eneste måde man i dag kan køre dual grafikkort er, hvis du køber et bundkort der understøtter nVidia's SLi eller AMD/ATI's Crossfire standard. Så har du mulighed for, at koble 2 grafikkort sammen, men de skal være 100% éns.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. november 2007 - 15:23 #2
Du kan bruge det xtra skærmkort til at sætte flere skærme til, ikke andet. De støtter ikke hinanden på nogen måde.
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
26. november 2007 - 16:36 #3
OK det med ekstra skærmen er fint nok, men hvor meget kan jeg forvente, at presse ud af sådan et PCI kort, det er vel en del langsommere, og knapt så højt ydende, som AGP kortet? Men til alm. kontor ting og internet, er det vel OK, og DVD film kan det vel også lige klare, eller hvad?
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. november 2007 - 16:53 #4
jeg ville droppe det pci kort, det er knapt til 7 kabale
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
27. november 2007 - 14:16 #5
OK, Øv, kunne ellers være rart med lidt aflastning til AGP kortet, da det heller ikke er for stort :-/
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. november 2007 - 15:24 #6
Du kan sikkert få et væsentligt bedre for ca 500kr