Avatar billede frugaard Nybegynder
26. november 2007 - 13:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ciso VPN client virker, men alligevel ikke

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med en netværk som jeg skal kunne tilgå.

Når jeg sidder hjemme (direkte på nettet via adsl modem) så kan jeg tilgå netværket via deres medfølgende cisco vpn client.

Det vil sige at jeg kan starte client op, og der kommer den velkendte hængelås osv. Når jeg sidder derhjemme, altså direkte på nettet, så kan jeg pinge og bruge deres netværk helt perfekt.

Når jeg så tager ind på kontoret, så kan jeg også connecte så hængelåsen i cisco client bliver låst, og alt virker fint i softwaren, men jeg kan IKKE pinge og tilgå de servere som jeg har fået adgang til.

Jeg sidder bag en ISA 2004 på kontoret, men har prøvet at bruge sætte en windows 2003 med routing og remote access om som router, og der har jeg samme problem. Så jeg vil mene at problemet ligger der, og ikke i ISA 2004.

Er der nogen som kan hjælpe med dette?

Med venlig hilsen
Alex
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. december 2007 - 22:53 #1
Det er helt sikkert et netværksproblem på kontoret. Hvor det ligger er svært at svare på når du ikke har adgang til det pågældende udstyr. Det kan både være routning og firewall issues. Du er nødt til at få netværksfolkene på kontoret på banen for at løse problemet.
Avatar billede frugaard Nybegynder
10. december 2007 - 14:11 #2
Det er jeg også kommet frem til, men har du helt tilfældig vis hørt om problemer med Cisco VPN client gennem en RAS 2003 server? - Jeg har som skrevet prøvet gennem en ISA 2004 og en RAS 2003 server. Begge har problemer. Set i lyset af at samme problem er tilfældet på en ren Windows 2003 med RAS, vil jeg mene at problemet ligger der.
Avatar billede frugaard Nybegynder
22. maj 2008 - 02:17 #3
Lukker uden hjælp