Avatar billede morch Nybegynder
26. november 2007 - 09:42 Der er 2 kommentarer

replace virker, men match og test gør ikke!?

Jeg får et svar fra et XMLHttpRequest opkald - det vil jeg så gerne checke for links og det gør jeg med

var re = new RegExp(/<a\b[^>]*>(.*?)<\/a>/gi)

når jeg så laver en replace fungerer det, men hvis jeg laver en match får jeg null.

Mit problem er, at jeg skal udskifte href´en i hvert link med java script:funktion([href minus evt. parametre],'elementid','typen','[parametre - fx.: x=y&p=45]')

Har mogen en løsning på det?

Mvh

Morch
Avatar billede roenving Novice
26. november 2007 - 16:45 #1
Returnerer dit ajax-kald html-kode ???-)

-- fordi så er det godt nok ikke særlig fremtidssikret, da du så baserer din kode på en ugyldige property (innerHTML -- som godt nok virker pt., men er fuldstændig på tværs af det konceptuelle grundlag for x(ht)ml !-)

-- men ellers ville en tanke være, at du har mange linjer, måske kan det klares med multiline-modifikatoren m:

...\/a>/gim)
Avatar billede morch Nybegynder
26. november 2007 - 17:06 #2
Ja det returnerer, helt forkert, html - jeg er ved at lave en funktion, som kan få mine gamle sites til at fungere med AJAX indtil jeg har tid til at lave dem om til at fungere "korrekt".

Og jeg har allerede prøvet med gim - det giver også ved match eller test null.