Avatar billede janjacobsen Nybegynder
25. november 2007 - 19:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny router - hvilken?

Jeg har et par gamle ZyWall 10 routere på lokationer(kontorer) og de har tjent mig godt i snart 5 år. Den ene er ved at blive lidt ustabil og den skal skiftes ud. Jeg vil i samme ombæring lave lidt om på server/klient-opstillingen på de 2 kontorer og har lavet lidt om på hastighederne på forbindelserne.
Jeg vil samle 3 servere på den ene lokation, som dækker telefoni, https, http, imapd, pop3, ssh, dns, nogle administrative porte.

Nu kan jeg så se at mange routere er blevet avancerede og billigere end for 5 år siden.

Hvad er den bedste til mit formål og til prisen?
Er D-link et godt bud?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
25. november 2007 - 19:52 #1
Jeg vægter stabilitet, brugbarhed og pris højt.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
25. november 2007 - 19:54 #2
Glemte at sige:
Har ikke behov for trådløst netværk og vil ikke have linksys.
Avatar billede leif Seniormester
25. november 2007 - 20:39 #3
Har du VPN mellem lokationerne ?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
25. november 2007 - 21:15 #4
Nej, det har jeg ikke. Endnu
Avatar billede amews_aj Nybegynder
25. november 2007 - 21:32 #5
Kunne godt tænke mig at vide hvorfor du ikke vil have linksys?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
25. november 2007 - 22:00 #6
Jeg har en Linksys BEFW11s4 og har kun brugt den i et par md. Mistede tit forbindelsen ved store backupoverførelser. Opgraderede til nyere firmware men det hjalp ikke. Fik den derefter byttet men det hjalp heller ikke. Har efterfølgende læst i diverse forums at man skal uploade en third-party firmware før de virker optimalt.
Og det kan jeg ikke tage seriøst. Derfor..
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
25. november 2007 - 22:03 #7
Skal lige siges at det var til hjemmebrug :-)
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
26. november 2007 - 10:29 #8
Har kun brugt Linksys til hjemmebrug - mener jeg. Nu har jeg en billigrouter som fungerer fint.
Mangler stadig til konterene.
Avatar billede leif Seniormester
26. november 2007 - 10:49 #9
Jeg bruger Draytek til alle vores afdelinger, især dem hvor jeg skal bruge VPN tunneller imellem
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
26. november 2007 - 12:42 #10
Hvad for en Draytek er det?
Har prøvet deres demo på VigorPro 5500, og den ser ret godt ud.
Avatar billede leif Seniormester
26. november 2007 - 12:56 #11
Jeg bruger både 2200Eplus, 2900, 2950 og 3300

Jeg bruger ikke deres 5500 da jeg ikke har AntiVirus implementeret på det plan
Avatar billede leif Seniormester
26. november 2007 - 12:57 #12
Ups, 2910 bruger jeg også
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
26. november 2007 - 15:26 #13
Kan D-Link dirXXX anbefales?
Og er Draytek en "hurtig" router?

Leif--> Benytter I IP-telefoni i Jeres afdelinger? Og hvis ja, benytter du den indbyggede funktion til QOS?
Avatar billede leif Seniormester
26. november 2007 - 18:57 #14
Nej, vi bruger ikke pt. IP-telefoni, så derfor har jeg ikke prøvet at køre med QoS
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. december 2007 - 17:49 #15
Ikke andre forslag?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
10. december 2007 - 22:12 #16
Forslag. Skriv til D-Link, Linksys, Netgear osv. Hvis De er seriöse får du en anbefaling om HW fra Dem. Husk dog at tjekke anbefalingen inden du köber. Har selv D-Link DIR-655 som funger perfekt. Men ved ikke med VPN. Sorry
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
14. januar 2008 - 23:16 #17
Lidt sent på den, men smid nogle svar!

Mange tak for hjælpen.
Jan
Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2008 - 23:27 #18
Så vil jeg da tillade mig at smide et svar.

Hvad endte det med ?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
16. januar 2008 - 23:04 #19
Værsgo!
Det endte med 2 D-link DIR routere.
Har dog problemer med QOS. Når det aktiveres bliver forbindelsen dårligere og indstillingsmulighederne er MEGET få. :(
Ellers mange andre gode finesser. Kan anbefales - bare ikke med QOS.
Tak for hjælpen!