Avatar billede steam Nybegynder
25. november 2007 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VHS kopiering til Harddiskoptager - hvordan ?

hej
Jeg har en gammel VHS video jeg skal have kopieret nogle film fra til min harddiskoptager.
Jeg har hørt man kan dette men hvordan når videoen kun har scart stik?
Hvilke kabler skal man bruge og hvordan gør man på harddiskoptager for at optage.
Bliver kvalitet ok ?
en generel manual er det jeg søger :)

/allan
Avatar billede amews_aj Nybegynder
25. november 2007 - 18:25 #1
Du skal bare bruge et scart kabel.
Sæt scart kablet ind i udgangen på videomaskinen (EXT1)
Den anden skal så i AUX eller EXT2 eller ligniende scart-indgang på harddiskoptageren.

Så indstiller du harddiskoptageren på den kanal, og kan optage som alm. fra en tv-kanal.
Kvaliteten bliver som du ser vidoen normalt, da det også sker via scart.
Avatar billede trav4u2 Novice
25. november 2007 - 18:37 #2
Som amews_aj siger: Sæt scartstikket fra vhs’en til HDD.

Du skal ikke foretage kanalsøgning men bare sætte HDD til at optage via scart. Det kan hedde EXT, AV, AUX eller lignende; så går signalet rent ind :-)
Avatar billede summer Mester
25. november 2007 - 20:45 #3
Når du så har gjort, kan du starte videoen og "finde" den ved valg af AV1 - AV2 - osv.
Det kan sagtens lade sig gøre - har selv prøvet det.
25. november 2007 - 20:55 #4
[Forberedelse til at rippe VHS] ->
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article127
Avatar billede norbert_ Nybegynder
25. november 2007 - 21:10 #6
Hvis det er købefilm, du skal spille over, kan du muligvis ikke, da de formentlig er kodede.
Avatar billede steam Nybegynder
13. december 2007 - 23:17 #7
tak for alle svarene hvordan deler jeg point mellem jer
14. december 2007 - 07:03 #8
Ping...
Læg selv et [svar] og la' os alle dele...