Avatar billede dragon7 Nybegynder
25. november 2007 - 14:22 Der er 1 kommentar

Hvordan får jeg lyd på min film?

Hej !

Det drejer sig om Pinnacle Studio Titanium Edition. Et videoredigerings-program, jeg har anvendt til redigering af min film fra ferie.

Jeg har via. videokamera lagt min film ind i Pinnacle Studio. Dernæst redigeret i den med egen musik, effekter, titler osv.

PROBLEM:
Når jeg afspiller filmen er den "virkelige" lyd pist væk. Det eneste der kommer af lyd, er den baggrundsmusik jeg selv har tilføjet de enkelte steder.

EGNE MISTANKER:
- Kunne det tænkes at den virkelige lyd overspilles af baggrunds-lydene? Kan man det?
- Mangler Pinnacle Studio måske flere codecs eller sådan noget?

KONKLUSION:
Ja, jeg har prøvet at løse dette problem igennem utallige måneder nu. Jeg ser ingen anden mulighed end at søge hjælp fra andre, der har kendskab til et sådant problem.

Mvh. Simon
25. november 2007 - 21:13 #1
((Evt. stil spørgsmålet i dette forum -> http://www.davk.dk ???))