Avatar billede lassechr Nybegynder
25. november 2007 - 12:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows blokerer driversoftware

Jeg sidder og installerer noget driver software, til lyd, som hedder ac97. AC97 skulle virke til alle lydkort, og jeg ved ikke hvilket jeg har, så det skulle jo virke fint nok. Men når jeg vil installere det siger den at windows ikke kan bekræfte udgiveren af denne software. Hvis jeg siger installer denne driversoftware alligevel, går der bare et stykke tid, hvorefter den siger det samme igen. og sådan kører det bare i ring. Hvad skal jeg gøre?
Styresystem vista
25. november 2007 - 12:56 #1
... Vista er noget (=meget) hissig med drivers -> skal være Vista kompatible...

Er du sikker på at den software/driver pakke du bruger er til VISTA ?
Avatar billede venturer Nybegynder
25. november 2007 - 13:08 #2
Er det et on-board lydkort?
Avatar billede lassechr Nybegynder
25. november 2007 - 13:15 #3
jeg ved ikke om det er et onboard lydkort. da jeg downloaded driveren, sagde den, at den virkede til vista, men må indrømme det ikke ser sådan ud. Havde håbet på, jeg kunne deaktivere det der blokerer softwaren, men prøver lige om jeg kan finde en anden version som er vista kompatibel
Avatar billede lassechr Nybegynder
25. november 2007 - 16:38 #4
Har nu prøvet at downloade en driver, som virkede hos en anden med vista, men jeg har samme problem endnu
Avatar billede venturer Nybegynder
26. november 2007 - 09:44 #5
Du kan se om lydkortet er on-board ved at kigge bag på. Hvis lydstikkene sidder sammen med USB, net o.s.v. så er det on-board. Hvis de sidder i et "slot" er det et PCI lydkort. Det jeg fisker efter er hvilket lydkort du har. Hvis det er on-board skal vi vide hvilket bundkort (producent og model) der er tale om.
Avatar billede lassechr Nybegynder
26. november 2007 - 20:14 #6
Det er vistnok onboard. Er ikke i nærheden af computeren endnu, men vil lige finde ud af det for at være sikker.
Avatar billede lassechr Nybegynder
14. januar 2008 - 18:28 #7
lukker, da spg bare fylder