Avatar billede mestersimon Nybegynder
25. november 2007 - 00:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Køb af IXUS

Har kig på et par forskellige Canon IXUS kameraer.

Lader til at diverse test hylder dem som de bedste på markedet pt.

Pris er absolut max på 3k.

Hvad ville i købe ?

IXUS 850 IS til 2194 kr med fragt
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308581

IXUS 950 IS til 1882 kr med fragt
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383241

IXUS 960 IS til 2780 kr med fragt
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397467

Andre mærker ? Sony Cybershot evt? Et ikke-kompakt kamera?

Kameraet skal kunne tage skarpe billeder, gerne af landskaber m.v.
Rejser en del hvor kameraet er tiltænkt.
Avatar billede perj Nybegynder
25. november 2007 - 00:27 #1
Avatar billede mestersimon Nybegynder
25. november 2007 - 00:34 #2
Tak, men kan dog ikke finde IXUS der.

Kunne også godt tænke mig kommentarer fra kendere
Avatar billede perj Nybegynder
25. november 2007 - 00:45 #3
Tror du skal kigge efter PowerShot SD850 IS, PowerShot SD950 IS og PowerShot SD960 IS. Her kan du også læse om andres erfaringer. Jeg har selv en IXUS 65 som mit lommekamera.
Avatar billede perj Nybegynder
25. november 2007 - 00:52 #4
Avatar billede killifish Nybegynder
25. november 2007 - 19:28 #5
IXUS 850 IS har som det eneste af de tre vidvinkel, som du med al sandsynlighed vil komme til at sætte pris på hvis du vil tage landskabsbilleder. Jeg har selv et 850 IS og jeg tager aldrig mit større Panasonic FZ7 med mig længere. Mit IXUS 850 klarer mine behov i en meget lille pakke.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
25. november 2007 - 23:24 #6
@perj

Er forvirret. Den side angiver SD850 IS spec. som det edbpriser oplyser som SD950 IS spec.

Siden angiver også SD950 IS spec. som det edbpriser oplyser om SD960.

@killifish
tak for comment, har du erfaring med 950'eren
Avatar billede perj Nybegynder
25. november 2007 - 23:52 #7
Mit link var blot ment som en vejledning for dig, men kig selv videre her. Her er de fleste Canon beskrevet: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/
Avatar billede perj Nybegynder
26. november 2007 - 00:03 #8
Avatar billede killifish Nybegynder
26. november 2007 - 00:44 #9
Jeg har ingen erfaring med hverken 950 eller den nyere 960. Det var et krav fra mig at mit kamera skulle have vidvinkel så jeg kiggede aldrig på de to modeller.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
27. november 2007 - 00:48 #10
tak for de fine links m.v. - men efterlyser folk der har en decideret holdning til hvad de vil anbefale at jeg køber.

Folk der evt. har prøvet de forskellige kameraer.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
11. december 2007 - 01:31 #11
har besluttet mig for enten 850 IS eller 950 IS.

Ifølge http://www.canon.dk/for_home/compare_products/index.asp er der næsten ingen forskel ? Kan i bekræfte dette ? Burde den nyeste udgave 950 IS eller være bedre og dyrere ?

Nogle der i farten kan give et godt bud på et billigt og HURTIGT SDHC Kort ?
Avatar billede mestersimon Nybegynder
25. december 2007 - 19:24 #12
lukket - blev 950 - tak