Avatar billede coolmon Nybegynder
24. november 2007 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Zywall 5 - blokering af mail fra andre servere, hvordan?

Jeg har en Zywall 5 som jeg skal have konfigureret så den udelukker alle mails som ikke kommer fra en bestemt mailserver (IP-adresse).

Jeg har forsøgt mig med at sætte nogle regler op i WAN til LAN som udelukker alt på SMTP og samtidigt en regel som tillader SMTP fra en bestemt IP-adresse, men det ser ikke ud til at det virker...

Er der nogen der har et godt forslag?`

Grunden til dette er at vi har scansoft til at scanne for vores mail for spam + virus. vi får dog stadig en del spam ca. 30 - 40 dagligt. grunden er at det spam blir sendt direkte til hvores excahnge server.

Man skulle kunne udelukke alt mail som ikke kommer på følgende 3 ip adresser.

Avatar billede leif Seniormester
25. november 2007 - 12:34 #1
Det er enten i din FireWall eller mener også man kan sætte det i Exchange.

Jeg kan ikke huske ZyWall, men hvis du ringer til Zyxell plejer de at være villige til at hjælpe.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. november 2007 - 19:43 #2
Som default er der lukket for alt i WAN to LAN i zywall5.

Jeg kan ikke rigtigt se hvad problemet er, for det er svine-let at konfigurere disse zywalls..
Du har en regel som tillader port 25 traffik ligenu. Editer den, og sørg for at source IP ikke står til Any, men i stedet til de 3 du nævner.
Hvis du har lavet en regel som blokerer port 25 traffik, så slet den igen...

Det er iøvrigt SoftScan.. Ikke ScanSoft.
Avatar billede coolmon Nybegynder
20. januar 2008 - 11:28 #3
Tjaa nu ikke helt som du nævnte. der skal lukkes for alt trafik på port 25 og derefter åbnes for de 3 adresser.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. januar 2008 - 17:44 #4
øh ja.. hvilket også er præcist hvad jeg skriver til dig.