Avatar billede mulemule Nybegynder
24. november 2007 - 18:46 Der er 3 kommentarer

tabel i word, vises kanten i printet

Hej.

Jeg har lavet en lille tabel i mit word dokumenent.

Jeg er i tvilv om kanterne bliver vist når den bliver skrevet ud (jeg har ingen printer)

Hvis kanten bliver vist hvordan slår jeg det så fra ?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. november 2007 - 18:53 #1
Selve gitterlinjerne på en tabel bliver ikke printet, men er der alene til din hjælp.

Hvis du til gengæld har sat rammer på tabellen, bliver de naturligvis udskrevet. Hvis du er i tvivl, om du har rammer på din tabel eller ej, kan du tjekke det ved at højreklikke, når du står i tabellen og derefter vælge rammer og skygger/borders and shading (her kan du også slå det fra, hvis din tabel er med rammer).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2007 - 19:28 #2
Som standard er rammen vel sat til i Word, men ikke Excel...

Så de skal nok slås fra, hvis du ikke ønsker rammer... - det gøres som Word-hajen beskriver...
Avatar billede caslin Nybegynder
27. november 2007 - 16:52 #3
Hej mulemule,
start lige med at vælge "Tabel" i værktøjslinien og herefter "Skjul gitterlinier".

Hvis linierne forsvinder, så bliver de ikke udskrevet.

Hvis du fortsat kan se gitterlinierne, så er der "rammer" på din tabel og ja, de bliver udskrevet. Fjern dem som word-hajen korrekt beskriver.