Avatar billede thomas-k Nybegynder
24. november 2007 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload form uden at trykke på gennemse

Jeg har denne kode på min side:

Response.write "<input size='58' type='file' name='file'>"

- hvor jeg kan vælge en fil at uploade. Men denne virker ikke, medmindre jeg klikker på Gennemse knappen. Dvs. hvis jeg bare indføre et filnavn direkte i feltet (uden at trykke på gennemse), bliver jeg ikke sendt videre når jeg klikker på Submit knappen? Er dette en sikkerheds foranstaltning, eller kan det lade sig gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2007 - 15:53 #1
Pga sikkerhed - ellers kunne man uploade vilkårlige filer uden brugerens viden. Den går ikke (i dag...).
Avatar billede thomas-k Nybegynder
24. november 2007 - 17:05 #2
Damn, men tænkte det nok. Tak for svaret Erik. Smider du ikke et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2007 - 20:41 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
25. november 2007 - 01:08 #4
Oki, så lukker jeg lige...