Avatar billede hschak Nybegynder
24. november 2007 - 00:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

frames Iframes eller ilayers

Hej med jer alle. er ved at designe en hjemmeside. og da jeg desværre ikke er en nørd til php eller asp. laver jeg den i alm. html. så vil derfor gerne høre jerse mening om hved jeg bør anvende frames Iframes eller ilayers ? hvad er bedst og mest stabilt.
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2007 - 09:23 #1
Det kommer helt an på hvad du skal lave og hvad du vil opnå. Som udgangspunkt bør du undgå alt hvad der hedder frames/iframes da du med dem mister både noget brugervenlighed og besværliggør søgemaskineoptimering - og ilayer er så vidt jeg husker ikke lige med i nogle standarder så dem vil jeg heller ikke anbefale.

Derimod vil divs være en fremragende løsning hvis du bruger lidt tid på også at sætte dig rigtig ind i css - alternativet er tabeller. For at undgå fx at skulle lave din menu på samtlige sider kan du formentlig benytte includes til det (http://activedeveloper.dk/search/default.asp?area=1&size=50&page=1&SearchType=0&keyword=ssi).
Avatar billede hschak Nybegynder
24. november 2007 - 21:52 #2
Du har fuldstændig ret keysersoze. Vil gerne have en flot og Bestemt  Brugervenlig side/er. og det var jo mere af hensyn til menuen. men vil da sætte mig ind i css. )-:
Hader bare tør læsning.  men for brugervenligheden´s skyld.