Avatar billede busch-jensen Nybegynder
23. november 2007 - 09:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skype crasher ved opstart / logon.

Hej

Jeg kan ikke få Skype 3.6 til at logge på. Ved ikke, om det er et almindeligt problem, men udover at der tilsyneladende har været lidt netværksproblemer, så burde det ikke være noget problem.

Ved forsøg på Logon crasher skype, og jeg får mulighed for at sende et fejlrapport.

Så har jeg forsøgt at slå min firewall fra (dog stadig med Windows XP's egen firewall aktiv). Samme problem.

Skype 2.0 virker faktisk, men der kan jeg ikke se mine kontakter, når jeg har logget ind.

Jeg har deslige prøvet at starte skype via en USB stick, men problemet består. Skype crasher. Det skal tilføjes, at jeg har to lydkort i computeren, onboard og et PCI. Måske kan problemet ligge deri. Jeg har ikke forsøgt, at disable onboard lydkortet.

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
23. november 2007 - 17:26 #1
Update: Efter at have disabled Realtek onboard lydkort crasher Skype stadig, men nu er der også en fejlmeddelelse: Integer overflow.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
24. november 2007 - 18:44 #2
Jeg håber, at have løst problemet. Nu kan jeg ihvertfald logge på Skype i nyeste version - uden problemer. Det kan meget vel tænkes, at problemet skyldes de to lydkort. Efter en driver opdatering af det indbyggede Realtek AC97 er der tilsyneladende ikke flere problemer med at starte skype.