Avatar billede peanut Nybegynder
11. juni 2001 - 22:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ADSL: placering af skillefilter

Jeg har bestilt ADSL og får det \"leveret\" om 2 uger. Jeg har nu to telefoner og en vis nummer på før modemet, men kan jeg stadig have det når jeg får ADSL. I brochurerne står der at skillefiltret skal tilsluttes samtidigt med telefonerne (telefonstik oveni stikket til skillefiltret). Men er der noget i vejen for at jeg sætter skillefiltret til efter de 2 telefoner og vis nummer. Placeringsmæssigt vil det nemlig være meget lettere for mig da telefonstik og PC står ca. 20 meter fra hinanden.
Avatar billede egede Nybegynder
11. juni 2001 - 22:50 #1
Spørg de teknikkere der kommer og sætter det op.
Jeg ved da fra mig at man kan rykke telefonstikket til ADSL\'en præcis der hvor man vil have den med nok ledning. Og så skal man selvfølgelig også kunne skille og samle et telefonstik.
Avatar billede blood Nybegynder
11. juni 2001 - 22:55 #2
Du kan IKKE tilslutte nigen for for telefon eller vis nummer før skillefiltret.
Skillefiltret deler din linje op så du både har en/to til telefonen og en til adsl\'en
Avatar billede egede Nybegynder
11. juni 2001 - 22:57 #3
Og derfra kan der så trækkes en ledning hen til et telefonstik.
Avatar billede blood Nybegynder
11. juni 2001 - 23:18 #4
Du kan IKKE tilslutte nogen form for telefon eller nummer viser før skillefiltret.
Skillefiltret deler din linje op så du både har en/to linjer til telefonen og en til adsl\'en
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. juni 2001 - 01:24 #5
Skillefiltret skal sættes så tæt på den indgående linie som det nu er muligt.
Der er ingen vej udenom  de 20 m. kabel.
Og ja. du kan stadig have flere telefoner og nr.viser.
Avatar billede peanut Nybegynder
12. juni 2001 - 06:57 #6
Der kommer ikke en tekniker på besøg, da jeg har valgt en \"Gør-det-selv løsning\" fra TDC.

Jeg troede også at skillefiltrets opgave var at dele linien op i digital og analog, men ifølge TDC brochurerne skal stikket til de analoge ting (telefon, nr. viser etc) tilsluttes udenpå stikket til skillefiltret og ikke i selve skillefiltret hvilket jeg umiddelbart ville synes var det mest logiske. Så det skillefiltret skal gøre er at lave et digitalt signal til ADSL modemet. Men måske er det fordi at det ikke kan lade sig gøre at lave et digitalt signal af det signal som allerede har været igennem én eller flere telefoner, og at skillefiltret derfor skal tilsluttes direkte til stikket i væggen?

Så måske har jeg selv lige svaret på spørgsmålet? Der er nok ingen vej udenom de ekstra 20 meter kabel??
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. juni 2001 - 07:05 #7
Havde jeg ikke også det?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. juni 2001 - 07:19 #8
Takker for point.
Har selv 14 m. kabel igennem stuen. Lidt træls.
De sagde i telebutikken at over tyve meter så går det ud over hastigheden.
Kan forøvrigt godt betale sig at få dem til at lave et kabel i den længde som du skal bruge.