Avatar billede anthon Nybegynder
11. juni 2001 - 22:36 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

grafikkort ASUS V7100/tv-out. tv-out - sort tv-skærm !?!

Jeg har et ASUSv7100 m.tv-out. Jeg kan ikke få billede på mit tv. jeg bruger et s-vhs kabel. kortet har en twinwiew-funk. jeg ikke kan få til at virke.
Er også i tvivl om hvilken driver jeg skal bruge, -en fra ASUS eller den fra Nvidia, de giver forsk. underlige res.
jeg bruger win2000, to skærme(to grafikk.)
Hva\' fan... gør jeg..?
Avatar billede astalavista Nybegynder
11. juni 2001 - 22:45 #1
har det virket før?
Hvad er det for et tv? (understøtter det svhs)

/A
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2001 - 22:47 #2
Er der ikke en jumper på kortet du kan flytte, synes spørgsmålet har været oppe før.
Avatar billede anthon Nybegynder
11. juni 2001 - 23:15 #3
nej...jumperen  sidder som den skal..
Avatar billede anthon Nybegynder
11. juni 2001 - 23:19 #4
det har iøvrigt virket...indtil lige pludslig det ik\' gjorde mere.. -det er et software-prob..
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2001 - 23:21 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2001 - 23:32 #6
http://www.eksperten.dk/spm/77089

Jeg prøver ind i mellem at finde noget der handler om dit problem, man kan altid få tips der;
Avatar billede anthon Nybegynder
12. juni 2001 - 00:26 #7
:-) tak, det kunne godt gå hen og blive brugbart.!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 00:38 #8
Desværre kunne jeg ikke finde flere, men spørgsmåletdukker op en gang i mellem, så hæng på.
Jeg har iøvrigt selv et med tv-out, men det var nærmest et fejlkøb, jeg bruger det ikke selv.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 00:40 #9
Du kan iøvrigt hente en pdf-fil der omhandler det der med twinview, måske ligger der en løsning der, prøver lige at finde siten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 01:04 #10
Nu har jeg snarty ledt i et kvarter, den er som sunket i jorden!
Prøver igen, eller kan jeg maile den!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 01:28 #11
Giv mig din mailadr. så sender jeg den, det lykkedes ikke at finde filen!
Avatar billede cny Nybegynder
12. juni 2001 - 10:28 #12
Kigger med !!!!
(har også ASUS V7100 GF2MX m/TV-out, bruger det ikke i øjeblikket).
Avatar billede anthon Nybegynder
12. juni 2001 - 12:25 #13
Anthon@idm.dk
Avatar billede omaly Nybegynder
12. juni 2001 - 14:40 #14
Har du prøvet med programmet TvTool?
Avatar billede anthon Nybegynder
12. juni 2001 - 21:34 #15
-nej... hvad er TvTool..?
Avatar billede omaly Nybegynder
12. juni 2001 - 22:50 #16
Her er deres egen beskrivelse:

This tool is a comfortable control center for the TV output of graphic cards, which are based on the nVidia TNT-1, TNT-2 or GeForce chipsets and use a BT868/869 as video encoder.

Den version jeg har er Freeware, hvis du vil have en nyere version skal du betale for det!
Skal jeg maile det til dig?
Avatar billede omaly Nybegynder
13. juni 2001 - 07:36 #17
Jeg har lagt den ud, så du kan hente den her, hvis du vil prøve med den!
http://www.friserverplads.dk/omaly/TVTool.zip
Avatar billede omaly Nybegynder
14. juni 2001 - 23:43 #18
Har du prøvet den???
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 23:50 #19
omaly> Jeg har prøvet den, men den virker ikke under win2k!
anthon har win2k!
Avatar billede anthon Nybegynder
15. juni 2001 - 01:48 #20
tak for mail! det virker ikke enndnu, men har ikke lige helt fundet årsagen.
noget helt andet er... hvilken driver vil være den optimale at bruge på mit grafikkort..? lige nu kører jeg med en asus v.6.49beta1 . jeg har problemer i 3dsmax, med at køre openGL... -noget siger mig bare at jeg først&fremst skal ramme en optimal driver... Har ikke prøvet tvtool, pga. sidste inlæg...
Avatar billede omaly Nybegynder
15. juni 2001 - 07:43 #21
Nå det havde jeg ikke lige tænkt over! Det kan være der er en udgave der virker på win2k.
Prøv at søge oplysninger på en af følgende sider:
http://www.digital-digest.com/
http://www.dailyrush.dk/

Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 09:58 #22
anthon> Jeg fandt en version af TVtool til win2k, men den virkede ikke rigtig hos mig.
Du kan sikkert hente en optimal driver her:

http://www.guru3d.com/download/

Den sidste nye, der er WQL godkendt, hedder Detonator1241.
Avatar billede anthon Nybegynder
17. juni 2001 - 21:26 #23
-har inst. Detonator1241, og mit prob er nu konkret (vil jeg mene..). DisplayProbs --> Settings --> advanced --> Afslutningskrav fra Nvidia-kontrolpanel. -min eneste mulighed her er at trykke \"ok\" ..?!? -efter min opfattelse skulle her være muligheden for at bruge TwinWiew .. eller hvad..?!  -alt andet kører perfekt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 21:46 #24
Ja, det er bare ikke hos alle at det virker, heller ikke hos mig, nok fordi jeg kun ahr et grafikkort i.
Avatar billede anthon Nybegynder
18. juni 2001 - 00:46 #25
hm... det skulle da ikke gøre den store forskel, om der er et elller to grafikkort..!? , men jeg understreger lige, jeg har to monitorer, og jeg ønsker signalet fra mit tv-out overført til min tv-skærm...
Avatar billede anthon Nybegynder
24. juni 2001 - 22:53 #26
halllooooo .....  er der ikke nogen derude der har/harhaft dette problem før, og kunne løse det??!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juli 2001 - 21:48 #27
Prøv at lade være med at afvise, ellers gider folk ikke at hjælpe!
Vent med afvisngen til sidst!
Avatar billede anthon Nybegynder
15. juli 2001 - 09:41 #28
måske en go\' idé...tak  :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juli 2001 - 11:13 #29
anthon> Prøv at lukke dette spørgsmål ved at svare p¨å det selv, giv dig selv pointene og accepter, så bliver det lukket.
Nogen gange går der kage i det og så er der ingen der har gider svare.
Stil spørgsmålet igen, så kommer der nok svar!
Du kan evt. forhøje pointene!
Avatar billede anthon Nybegynder
15. juli 2001 - 12:31 #30
...