Avatar billede nyhuus Nybegynder
22. november 2007 - 15:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Giv et ikon til programmet

Jeg tror dette er simplet hvis man ved hvordan man skal gøre det,

Jeg kunne godt tænke mig at give mit program et ikon

Hviklen størrelse skal dette have (brede*højde)
og hvordan "tiløjer" man det til den exe fil man laver, så den ikke får det kedelige standard ikon som Visual studio giver
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
22. november 2007 - 15:38 #1
I Properties for din Form, kan du vælge hvilket ikon du vil bruge til den enkelte Form. Du kan kun vælge ICO eller CUR-filer.
Størrelsen på ikonerne er typisk 16x16, 24x24, 32x32. Du har ikke mulighed for, selv at definere størrelsen på ikonet i VB.

Under Properties for dit program, kan du under fanebladet Make, vælge hvilken Form programmet skal tage ikonet fra.
Avatar billede tjacob Juniormester
22. november 2007 - 15:42 #2
Hvis du ikke har nogen form, så: http://support.microsoft.com/kb/291569
Avatar billede falster Ekspert
22. november 2007 - 16:02 #3
To udmærkede kom. her ovenfor.

Lidt mere specielt kan du skifte bl.a. ikoner i de færdige exe'r (f.eks. dem med standardikon) med dette nyttige program

http://www.angusj.com/resourcehacker/
Avatar billede nyhuus Nybegynder
22. november 2007 - 16:05 #4
tak for svarne, jeg vil prøve lidt :)

Jeg har lige prøvet med 16*16 og det så da helt f**ked ud
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
22. november 2007 - 16:16 #5
Hvad er det helt nøjagtigt du gør. Hvad hedder din ikonfil?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
22. november 2007 - 16:32 #6
Jeg tror jeg har funet problemet, Jeg brugte zamzar til at lave det om fra png til ico, og den ico fil virker åbenbart ik.

Hvis i vil have point så smid et svar :)
Avatar billede falster Ekspert
22. november 2007 - 16:35 #7
nej tak. Det var mest for sjov :-)
Avatar billede tjacob Juniormester
22. november 2007 - 19:20 #8
Nej, du lyder som om du er "ny", så jeg vil gætte på at det var form ikonet der gjorde tricket. Giv points til sorenstrom.

Bortset fra det:
Jeg kan se at du er ny i denne kategori, men det er et relativt simpelt spørgsmål (som du også selv havde på fornemmelsen), så 100 points er måske i overkanten.
Men det er dig der bestemmer, og hvis det virkelig hjalp dig så er 100 point jo ikke for lidt...
Avatar billede nyhuus Nybegynder
22. november 2007 - 20:40 #9
Det hjalp ;)

Det jeg skulle bruge var ikon til selve .exe filen. og det har jeg også fået lavet.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
23. november 2007 - 09:09 #10
Her er et svar. Men som tjacob siger, så er 100p meget godt betalt.
I øvrigt er det jo ikke så meget det, det kommer an på, men at vi kan hjælpe hinanden videre.
Men spørgsmålet skal jo også lukkes. :-)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
23. november 2007 - 11:58 #11
Det er nemlig det det skal ;)