Avatar billede skaev?froe Nybegynder
22. november 2007 - 12:09 Der er 7 kommentarer

Central musik pc sat til 6 touch screens,

Hej eksperter.
Jeg har et lille problem, som jeg håber at få lidt hjælp til.

Jeg skal ha sat et system op, som kan finde ud af at spille musik i 6 rum uafhængigt af hinanden. Det vil sige, at man skal kunne vælge hvilke rum der skal være musik i. Man skal kunne styre musikken ligegyldig hvilket rum man er i, og kunne styre volumen.
Min plan er som følgende.

En central computer.
6 touch screens.
1 X 8 port switch.
2 Skærmkort (med DVI og VGA)
2 DVI (display) splittere.
6 X AirPort Express Base.

Jeg ville så bruge 2 x vga og 2 x 2 DVI udgange (med DVI splitteren) og sætte dem til mine touch screens.
Sætte computeren til switchen, og lave netværk (med tråd) til de 6 AirPort baser, for at få lyden til at køre..

Så langt så godt, og her kommer mit problem.

Med AirPort baserne kan jeg styre hvilke rum jeg vil høre musik i, men jeg kan ikke styre volumen i hvert rum uafhængigt af hinanden (tror jeg). Det kan jeg løse ved at købe aktive højtalere, men ved ikke hvor godt det vil komme til at lyde, og der skal jo gerne lidt power på hvis der sku holdes lidt fest ;)

Der er måske en helt anden løsning på mit problem. Noget jeg har overset, eller ting jeg kan gøre anderledes. Så vil meget gerne ha input fra nogen der har lidt mere styr på det, end mig selv :)

Mvh,
Avatar billede phuc69 Juniormester
22. november 2007 - 15:42 #1
Skal det også være forskelligt musik i hvert rum
Avatar billede phuc69 Juniormester
22. november 2007 - 15:55 #2
Hvis det er samme musik. Så kan denne måske hjælpe.
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_ID=95481
Avatar billede skaev?froe Nybegynder
23. november 2007 - 12:16 #3
Hvis muligt må der meget genre være muligt at høre forskelligt i alle rum. Men det er ikke et krav.

Ser interresant ud med strøm fordeleren, den kan da ihvertfald tænde og slukke de ofrskellige skærme. Får bare lidt svært ved at trække så meget kabel rundt fra en station. Alt kablingen bliver lagt i væggen, men ved ikke lige om ejg kan få plads til 2 fætre af den størrelse, der skal lede ledningerne rundt :)
Avatar billede phuc69 Juniormester
23. november 2007 - 17:37 #4
De skriver også noget med en modificering så den kan styrer højtalere....
Avatar billede skaev?froe Nybegynder
26. november 2007 - 10:59 #5
Det har jeg fuldstændig overset :)
Avatar billede misterthin Nybegynder
27. december 2007 - 10:46 #6
selv om det ikke har meget med tynde klinter at gøre, giver jeg gerne et bidrag, skaf et lille motherboaord fra VIA og installer linux MCE (linux media center edition) med dette beruger du bluetooth i din mobiltelefonsom fjernbetjening, touch screen har du ikke brug for , da  alt styres med din mobiltelefon :-)  download og installer Linux MCE linux media center edition.. dette løser vist mere end bare lyd (er også video & telefon mm)
se mere på følgende video'er  (se dem beggeså du får det hele med)

http://video.google.com/videoplay?docid=4738755048298449564&q=Linux+MCE&total=46&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

http://video.google.com/videoplay?docid=-5462979859620479415&q=Linux+MCE&total=46&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

håber det gav lidt inspiration. du kan sagtens bruge tynde klinter som hardware til dette. de bruger kun 18 watt pr rum... (1Ghz Via CN700 chipset)
Avatar billede misterthin Nybegynder
30. december 2007 - 11:43 #7
nu var jeg lige inde på www.linuxmce.com og her er en endnu bedre video
http://video.google.com/videoplay?docid=2176025602905109829&hl=en

den beskriver også bedre hvorledes du faktisk kan brude tynde klinter, som satelitter til hovedmaskinen. Her er det vigtig at finde nogen med ordentlig video support(hvis man altså også skal kunne se film foruden lyd / billeder mv ). Det ser up til at De supporterer Via Unicrome pro  (CN700 Chipset 8137R+). der er mange tynde terminaler der er baseret på det .. evt den danske terminal http://www.nexterminal.com/english/products/nextstation-v