Avatar billede complier Nybegynder
11. juni 2001 - 22:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DB måler fra Jack stik

Er der noger der ved hvor mankan købe en kasse der kan måle DB, og gerne viderføre signalet vha. et jack stik ?
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juni 2001 - 22:40 #1
Mener du med \"måle DB\" at måle lydstyrke?

Hvad er det for et signal du ønsker ud på et Jack-stik?
Avatar billede complier Nybegynder
11. juni 2001 - 23:12 #2
DB der kommer ud af en højtaler ...

Udgangen til hovedtelefoner er i jack ...
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juni 2001 - 23:43 #3
complier >> Man kan ikke tale om \"dB der kommer ud af en højtaler\". dB skal altid være i forhold til noget. Det er ikke en egentlig måleenhed, men et forhold mellem 2 størrelser.

Mener du det lydtryk din højtaler kan afgive?
Hvis ja, er det ikke så let at måle. Du skal have en målemicrofon placeret i en helt nøjagtig afstand fra højttaleren. Desuden finder der flere forskellige standarder for den slags måling.
Avatar billede complier Nybegynder
11. juni 2001 - 23:48 #4
Hmm, ok :)
Ikke den store elektronik freak, var mere emns som sjov ...

Så man kunne se hvor meget ens højtaler smed ud til høretelefonerne ...
Avatar billede microtec Nybegynder
12. juni 2001 - 00:03 #5
Prøv at kikke på byggesættet BR158 fra Brinck på http://www.brinck.dk/br158.htm

Det lyder som det du søger.

Det har bare ikke meget med et dB-meter til lydtryksmåling at gører.
Avatar billede microtec Nybegynder
12. juni 2001 - 00:04 #6
... eller http://www.brinck.dk/br495.htm hvis det skal være lidt mere avanceret.
Avatar billede complier Nybegynder
12. juni 2001 - 01:53 #7
Thx