Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
22. november 2007 - 08:19 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows cannot obtain the domain controller name for your comp.

Hej, af en eller anden grund kan ingen af mine domæne client computere få en gpupdate fra min active directory server, de får alle denne fejl i deres event viewer..
----
Windows cannot obtain the domain controller name for your computer network. (An unexpected network error occurred. ). Group Policy processing aborted.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
----

Jeg har kigget rundt på nettet og prøvet at finde svar på dette men uden held, først tænkte jeg at det var et dns problem.. men jeg kan sagtens pinge både serveren og dens domæne navn,
nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre?

Mine clienter er XP SP2
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2007 - 08:52 #1
Hvor mange klienter har du med problemet?
Står de på samme netværk som din DC?
Har du oplevet problemer med netværkshastigheden?
Virker de ellers som de skal (bruger kan stadig logge på, tilgå netværket o.s.v.)?
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
22. november 2007 - 09:54 #2
Det er samtlige pc'er, det er et lille netværk på 4 clienter...

Og de er på samme netværk som serveren... hastigheden er helt i top, og de kan sagtens logge på..

Dog prøvede jeg at framelde og tilmelde en client pc domænet hvor efter den tog 2-5 min. om at lave listen over domæner ved login skærmen, jeg har ikke været ude for at jeg skulle vente tidligere
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2007 - 10:53 #3
Hvilken IP opsætning kører dine maskiner med? De skulle gerne bruge din DC som (eneste) DNS. Umiddelbart lyder dit problem som noget der er relateret til navneopløsning.
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
22. november 2007 - 11:22 #4
altså mine ip adresser bliver delt ud fra min DHCP som køre på samme maskine som active directory

router har fast ip 10.0.0.1
serveren har fast ip 10.0.0.100

også bliver der ellers delt iper ud fra 20 til 50

og min submaske ligger på 255.255.255.0...

Den eneste DNS ip der bliver delt ud til clienterne er 10.0.0.100 (altså til serveren)

Men når jeg pinger mit domæne eller serveren fra clienterne så får jeg svar tilbage med det samme så den kan sagtens slå navnet op
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2007 - 11:51 #5
Hvilken DNS bruger serveren selv?
Du kan evt. installere "support tools" fra din server CD og hefter køre kommandoerne "netdiag.exe" og "dcdiag.exe". Hvis de kommer med nogle fejlbeskeder, tyder på et problem på serveren.
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
22. november 2007 - 17:35 #6
Fantastiske værktøjer, dem kendte jeg ikke.. det ser ud til at min DC ikke er registered korrekt i min dns, nu kender jeg ik vildt meget til dns, hvordan vil du tro at jeg kan fixe dette problem
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
22. november 2007 - 17:46 #7
DNS test . . . . . . . . . . . . . : Failed
          [WARNING] Cannot find a primary authoritative DNS server for the name
            'sbrandsborg1.sbrandsborg.local.'. [RCODE_SERVER_FAILURE]
            The name 'sbrandsborg1.sbrandsborg.local.' may not be registered in
DNS.
    [WARNING] The DNS entries for this DC are not registered correctly on DNS se
rver '212.242.40.3'. Please wait for 30 minutes for DNS server replication.
    [WARNING] The DNS entries for this DC are not registered correctly on DNS se
rver '212.242.40.51'. Please wait for 30 minutes for DNS server replication.
    [FATAL] No DNS servers have the DNS records for this DC registered.
Avatar billede arnholst Nybegynder
22. november 2007 - 20:33 #8
Det lyder som om du har sat din servers DNS client til at pege ud på noget internet DNS.
Du skal ændre din DNS Client på serveren (altså under IP settings) til at pege på sig selv, så vil den nemlig registre de nødvendige records dynamisk. Hvis der samtidig skal være Internet adgang, så kan du fra din DNS Server lave en forwarding ud til Internet DNS'erne (højreklik på servernavnet i DNS konsollen og find fanebladet Forwarders).
Når det er gjort, så kan du altid igen checke med support tools værktøjerne
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
22. november 2007 - 23:26 #9
så er det fixet, nu blev fejl listen lidt kortere :P

DNS test . . . . . . . . . . . . . : Failed
    [WARNING] The DNS entries for this DC are not registered correctly on DNS se
rver '10.0.0.100'. Please wait for 30 minutes for DNS server replication.
    [FATAL] No DNS servers have the DNS records for this DC registered.
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
23. november 2007 - 05:53 #10
Den melder godt nok stadig den warning og fatel, men nu kan mine clienter da modtage group policyies, så hvis i begge vil lave et svar så giver jeg 50%/50%
Avatar billede venturer Nybegynder
23. november 2007 - 08:30 #11
Du skal være sikker på at dine klienter KUN bruger din DC som DNS (10.0.0.100 ser det ud til).
Ligeledes skal din server KUN pege på sig selv om DNS. Den må IKKE pege på din udbyders DNS. HELLER ikke som alternate DNS.
Hvis du vil bruge din udbyders DNS skal åbne DNS konsollen på din server, højreklikke på servernavnet og vælge properties. På fanebladet "Forwarders" kan du så angive en ekstern DNS.
Avatar billede arnholst Nybegynder
24. november 2007 - 12:03 #12
Hvis de sidste fejl i dcdiag testen ikke er forsvundet, så kan en genstart af Netlogon, ipconfig /registerdns (eller genstart af hele maskinen) fremtvinge at den registrere sig i dns.
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
25. november 2007 - 11:47 #13
det hele passede testne da jeg genstartede netlogon og kørte ipconfig /registerdns

jeg siger mange tak :)