Avatar billede gl.k. Nybegynder
21. november 2007 - 14:48 Der er 1 løsning

ISP bruger "traffic shaping" eller ogå "port blocking".

Jeg vil gerne hjælpe min holdkammerat i Tyskland. Han får sit internet via en antenneforening. Samme benytter sig HF - teknologien til at afvikle alt internet trafik ( Richtfunk ).

Han får timeouts ved et racerspil kaldt LFS ( Liveforspeed ) .

Når han bruger sin bærbar ved universitetet har han ingen problemer med spillet overhovede men kun derhjemme, hvor han har en 1024/256 forbindelse, en slags tysk webspeed.
Dvs. PC´en er god nok.

Ved at pinge en tilfældig LFS-server (Start/Kør/cmd: ping raceauthority.com -t ) ser man tydeligt at ping tider ligger ved 50 ms men efter kort tid får han meddelelse om time-out.

Kan han skifte port el. kryptere sin data el. noget helt andet for at få sig en stabil internet forbindelse? Han har ikke mulighed for en anden internet provider.

Mvh.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
22. april 2009 - 10:52 #1
Lukker.