Avatar billede e_w Nybegynder
21. november 2007 - 13:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

template class includere php

hej jeg sidder med en lille class template, hvor jeg gerne vil have skrevet noget ud fra en database ved at bruge min

str_replace function  den kan sagtens udskrive noget almindelig tekst, men vil gerne sådan at det php jeg includere også kan læse
php i den, så jeg f.eks. bare "includere" en ny php fil ved min replace også indsætter {Indhold} i min template..
er jeg sådan til at forstå eller ? Håber hvertfald der er nogle som kan give mig et fif..

Mvh. e_w

// Min template class

class Template
{
    public $template;

    // Loader html fil
      function LoadHtmlDesign($filepath)
      {
          $this->template = file_get_contents($filepath);
      }

      // replacer vores {} data
      function replace($ReplaceString, $Indhold)
      {
          $this->template = str_replace("{$ReplaceString}", $Indhold, $this->template);
      }

      // udskriver vores output
      public function publish()
      {
          echo $this->template;
      }

// Når jeg udskriver de forskellige ting fra min index fil

$Content->replace('{Indhold}', 'Mit indhold' ); // som gerne skal kunne hente en anden php fil hvor der er noget code i den

// udskriver vores output
$Content->publish();
Avatar billede e_w Nybegynder
21. november 2007 - 21:55 #1
ingen som kan svarer på det ? :S
Avatar billede nielle Nybegynder
22. november 2007 - 20:01 #2
Hvis du skal peges i den rigtige retning så er det eval() funktionen du skal kigge på:

http://dk2.php.net/eval
Avatar billede e_w Nybegynder
27. november 2007 - 14:25 #3
okay.. jo.. har forsøgt mig lidt frem og har fået en kammerat til at vise mig hvordan det kan gøres..

lukker
Avatar billede e_w Nybegynder
27. november 2007 - 14:26 #4
luk
Avatar billede nielle Nybegynder
27. november 2007 - 16:31 #5
Hvordan kom løsningen så til at se ud?
Avatar billede nielle Nybegynder
03. december 2007 - 19:09 #6
??