Avatar billede jens0062 Nybegynder
19. november 2007 - 23:42 Der er 6 kommentarer

Extensa 5220 og xp

Jeg har for nyligt købt en extensa 5220 der er præinstallleret med vista. Jeg vil gerne have den til at bruge xp som styresystem men i pc-en er der en sata-harddisk som xp ikke har driveren til. Jeg har prøvet med en extern floppy med den korrekte driver men det hjalp ikke. Hvad gør jeg? Acer vil IKKE hjælpe!!!!!!!
Avatar billede a1a1 Novice
19. november 2007 - 23:53 #1
har du "husket" at trykke f6 under opstart (mener jeg det er, det står på en af de første "blå" sider)
20. november 2007 - 08:00 #2
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm ->

13. Installationen af Windows XP starter nu på normalvis
14. På et tidspunkt under installationen af Windows XP, skriver den i nederste linie at du skal trykke på <F6> for at installere en tredjepartsdriver. Når den gør det, trykker du på <F6> og sætter driverdisketten i diskettedrevet
15. Windows XP skulle nu gerne finde din harddisk. Da det er en helt ny harddisk, skal der først oprettes en partition. Når partitionen er oprettet skal den formateres (filsystem NTFS)
16. Installationen fortsætter på helt normalvis

Desuden ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2007 - 08:05 #4
Du skal desable AHCI i bios, den er kun skrevet til vista, og kan ikke køre på XP
Avatar billede jens0062 Nybegynder
21. november 2007 - 11:42 #5
Jeg kan ikke finde AHCI i bios
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2007 - 13:03 #6
Så skal du opdatere din bios.