Avatar billede nitro_ Nybegynder
19. november 2007 - 22:40 Der er 4 kommentarer

Lag med usb hub

Hej,

Jeg har en bærbar computer, som jeg har tilsluttet en alm. skærm, tastatur osv. Derfor har jeg en USB hub til printer, tastatur, mus, ipod mm., så jeg ikke skal koble alt for mange ledninger fra og til, når jeg tager computeren med mig.

Problemet er, at usb hubben er begyndt at lagge/hakke efter jeg har geninstalleret min computer. Hver gang jeg laver noget "tungt", fx. hvis jeg bruger google maps og zoomer langt ind, hvorefter jeg rækker rundt på kortet. Så 'slår den fra' i et kort øjeblik, hvorefter den virker igen. Man kan bl.a. se det på tastaturet, hvor indikatorlamperne slukker og tænder igen.

Min usb hub er en Sandberg USB 2.0 Hub 7-ports (http://www.sandberg.dk/support/product.aspx?id=135-54), som har egen strømforsyning. Så det burde ikke være fordi den ikke får strøm nok. Der findes ingen drivere til den på Sandbergs hjemmeside.

Jeg bruger windows XP og har kørt windows update osv.
Er der nogle der har en idé til hvad der kan hjælpe, for det kan godt gå hen og blive lidt belastende :-)

Mvh.
Jesper
20. november 2007 - 07:42 #1
Forslag:
... prøv at tage en eller flere enheder FRA USB Hub'en ... for at se hvilken/hvilke som evt. gør balladen ?
Avatar billede nitro_ Nybegynder
22. november 2007 - 13:45 #2
Hej igen.
Jeg har nu prøvet, hvor kun musen (og intet andet) var tilsluttet usb-hubben, mens tastatur var tilsluttet en alm. usb-port - og omvendt, altså tastaturet tilsluttet hub, mens musen sad i en alm. port.
Der sker det samme. Den enhed, der er tilsluttet hubben, 'hakker' på samme måde som før, mens enheden der sidder i computeren kører fint.

Det jeg synes er mest mærkeligt, er at det kørte helt fint inden jeg geninstallerede computeren.
23. november 2007 - 09:10 #3
... enhedshåndtering - find USB elementer - [Fjern] - genstart og la' XP finde driverene (igen) ...
Avatar billede klaro Nybegynder
24. november 2007 - 16:30 #4
Har du kommet til som jeg at sige ja til at opdatere firmware ?. Firmwaren kastes over i hub'en via USB og man fatter ikke mistanke før den kører langsomt. Jeg havde bon og kasse og alt det andet endnu, så jeg fik en bytter. Jeg aner ikke om man kan "downgrade" firmware på en sådan dims pt.