Avatar billede learner Praktikant
19. november 2007 - 18:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oscommerse - safe mode problem på surftown

Hej igen :o)
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få en oscommerse shop op og køre når jeg får følgende melding:

Warning: session_save_path(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 165887/165887 is not allowed to access owned by uid/gid 0/0 in .......

Det irriterer mig lidt ;o)

Kan det virkelig passe at man ik kan køre oscommerse på surftown?? Nej da vel?
Jeg har læst noget med at man retter noget fra /tmp til tmp, men jeg kan ikke finde noget som er forståeligt. Med andre ord, så er det folk som skriver at de har fundet løsningen, men de har glemt at skrive hvad løsningen er :(

Nå men jeg håber nogen kan forklare hvad der skal gøres.

Tak :o)
Avatar billede showsource Seniormester
19. november 2007 - 23:42 #1
Du kan garanteret godt bruge flg.

<?php
session_start();

echo session_id();

?>

Med andre ord, det er sikkert din opsætning af oscommerce som fejler.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. november 2007 - 07:31 #2
Har du selv installeret det eller bruger du deres automatiserede installation fra 1-Click Toolbox?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. november 2007 - 08:02 #3
Avatar billede learner Praktikant
21. november 2007 - 15:54 #4
Tak for Jeres indlæg :o)

Jeg tror nok det er løst ved at køre denne SQL :
UPDATE configuration SET configuration_value = 'tmp' WHERE configuration_key='SESSION_WRITE_DIRECTORY'

Der dukker ikke fejlmeddelelser op længere

Mange mange tak ska I have
Avatar billede learner Praktikant
21. november 2007 - 15:58 #5
venligst smid svar xtom
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. november 2007 - 07:39 #6
Håber du kunne bruge det :)