Avatar billede serverservice Praktikant
19. november 2007 - 14:12 Der er 1 løsning

Mac server ses ikke på windows netværk - med domain

Vi har 3 forskellige servere på netværket med windows 2003 domain.

Der er problemer med at tilgå shares som er placeret på Macserver.
Macserveren findes godt nok hvis man skriver navnet manuelt i adresse feltet f.x i stifinder : ex \\mediaserver - så kommer den fint frem og man kan browse shares.

Jeg er lidt newbie i Macserver , men har fundet ipsetup som ser sådan her ud.

Configure Ipv4 (manually)

Ip adress    10.30.37.171
subnet mask  255.255.255.0
Router        10.30.37.1
dns          10.30.37.170
Search Domains domainnavn.dk

Ipopsætning er rigtig nok

under ipv6 er der ikke sat noget

Skal jeg konfigurere Ipv6 i stedet eller hvad gør jeg ??

på forhånd tak ...Dennis
Avatar billede serverservice Praktikant
26. november 2007 - 11:22 #1
Der manglede en ptr record i dns - så den har jeg lavet manuelt. derefter genstartet domainserver og macserver - så virkde det igen