Avatar billede zehrid Nybegynder
19. november 2007 - 11:13 Der er 4 kommentarer

udtrækning af data fra en xls fil

jeg vil gerne lave et stykke java kode (ved hjælp af java "xls" api?) som udtrækker data fra en xls fil og viser dem på en browser (html fil).
hvordan gør man lige det? :/
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
19. november 2007 - 11:16 #1
prøv at kigge på Apache POI.  Jeg har brugt det flere gange til både at læse/skrive XLS filer med.

http://poi.apache.org/hssf/index.html
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2007 - 15:08 #2
POI eller Excel ODBC driver og JDBC ODBC bridge. Jeg har et "hello world niveau" eksempel paa begge.

Det har fs nok ogsaa.
Avatar billede superanden Nybegynder
19. november 2007 - 23:07 #3
Jeg har prøvt at lave større eksempler med begge dele, og jeg anbefaler klart at benytte POI Apache, det benytter den mest logiske fremgang synes jeg:

Jeg har benyttet intet mindre end:
http://www.javaworld.com/javaworld/javaqa/2002-05/01-qa-0503-excel3.html

Den havde alt hvad jeg skulle bruge. Peg på dit excelark , peg på det spreadsheet du vil bruge (på dansk ark) , peg på den linje og den række du vil bruge. Eller evt. kør en iterator over en kolonne og hiv værdierne ud.

Jeg har lavet et program som tager en excelfil bestående af en masse fis fra en økonomi database og analysere dette og udregner hvem der har fødseldag næste gang og hvor gamle de bliver, hvis du får brug for dette også må du sige til.
Avatar billede nielsds Nybegynder
23. november 2007 - 12:48 #4
Der er også JACOB brigde

http://sourceforge.net/projects/jacob-project/

Bruger det til et andet activeX objekt end excel, men det er udviklet til word og excel. Der er en del eksempler med det på nettet. Det kræver at man benytter en dll og en jar.