Avatar billede koden Novice
18. november 2007 - 08:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Spore sin pc

På mit arb. har der været indbrud og en del bærbare er blevet stjålet...bl.a. min arb. pc.
Men skidt nu med det :-)

Værre er at min private bærbar røg med, med alle mine personlige filer.

Jeg tænkte....er det ikke muligt at spore min bærbar, hvis den en dag skulle gå på nettet?
Evt. via MAC adressen som jeg kender?
Avatar billede simlau Nybegynder
18. november 2007 - 11:21 #1
Det eneste jeg kender til er noget apple har lavet, så hvis computer kommer på nettet et eller andet sted i verden, får du en ip på brugeren og et billede af hvem der har taget computeren. Hvis programmet er aktiveret på computer, og du har meldt den stjålet til apple.

Det skal siges selv vis du kender mac adressen og får fat i ip'en, er det næsten umuligt for dig at få fat i den rigtig adresse.

Vi må håbe på politiet finder din bærbar. Eller i det mindste at dem der stjålet den formater den og ikke gør brug af dine personlige filer.

Hilsen Simlau
Avatar billede thov Forsker
18. november 2007 - 13:24 #2
Surt :-(
Køb en bærbar med fingeraftrykslæser, så fanger man hæleren, når han henvender sig til producenten for at få computeren 'låst op'.

Med dette program http://www.wizard-industries.com/ sikrer man sine data, og programmet har  også en 'phone home' funktion.
Avatar billede koden Novice
18. november 2007 - 14:52 #3
Jeg har hængelås/bios password aktiveret.
Så jeg tror mine data er rimeligt sikret.
Men jeg mangler dem bage.
det er en IBM T40.
Avatar billede diskodaddy Nybegynder
19. november 2007 - 00:11 #4
Ved hjælp af dette program skulle det være muligt:
http://www.webmodul.dk/webmodul/phonehome/?mode=5&submode=51
De hævder at kunne få en adresse selv bag mere komplicerede netværk.
Avatar billede koden Novice
19. november 2007 - 10:18 #5
det er da et forsøg værd til min næste pc. men nok forsent til nuværende.
Men da det ligger i styresystemet, så skal tyven jo blot bruge et simpelt program som killdisk eller lign., så er det jo væk ???
Avatar billede diskodaddy Nybegynder
19. november 2007 - 11:47 #6
Læs lige info på siden først:)

Taget fra siden:

Kan PC PhoneHome™ eller MacPhoneHome™ afinstalleres af en uautoriseret person?

PC PhoneHome™ eller MacPhoneHome™ kan ikke fjernes fra en harddisk ved at slette filer, fordi den er ikke synligt i fil direktorierene. Når PC PhoneHome™ eller MacPhoneHome™ er installeret er det ikke muligt at fjerne den ved formatering af harddisken. For at fjerne det skal du have en speciel afinstalleringsprogram fra Brigadoon Software, som er unik for hver computere.
Avatar billede diskodaddy Nybegynder
19. november 2007 - 11:48 #7
Oh, forresten har jeg ingen erfaring med programmet selv, så du skal nok selv undersøge det lidt nærmere inden du investerer:)
Avatar billede koden Novice
19. november 2007 - 12:24 #8
jeg har godt læst det. men jeg har lidt svært ved at se hvordan sådan et program kan undgå at blive slettet af et af disse effektive diskoprydnings programmer.
Avatar billede thov Forsker
19. november 2007 - 12:55 #9
Ja, eller en ny harddisk i computeren - så er softwaresikring værdiløs.
Det påstås, at man finder 3/4 af de stjålne computere med softwaresikring, så hælerne må være ualmindelig dumme (naturligvis).

En RFID tag inde i com'en er 'tamper-proof' http://www.avonwood.co.uk/products/index.asp?gclid=CLL-9qLq6I8CFQ4iQgodBWqjEQ
Men så skal politiet lede efter den med en skanner, og det får man dem aldrig til :-( (mangel på ressourcer).
Avatar billede koden Novice
08. maj 2008 - 14:18 #10
send svar og få point...tak
Avatar billede thov Forsker
08. maj 2008 - 15:43 #11
Ok, kommer her :-)